Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Viivellä tullut "paniikki" syksyllä leikatun rintasyövän johdosta
Heips!Luulenpa, että kirjoitat asiasta, joka on aika yleistä näissä karkeloissa. Mieli reagoi vasta viiveellä näihin asioihin - tietysti on yksilöllisiä eroja. Toiset panikoi kunnolla heti alussa ja toiset myöhemmin. Kaipa ne psyyken kieltomekanismit toimivat niin, että asioita pääsee käsiteltäväksi suunnilleen sopiva määrä kerrallaan...
Minä jouduin viimeisen syton jälkeen kaksi kertaa kuumeen vuoksi osastolle ja nyt saan paniikkireaktion joka ainoasta vilunväristyksestä, kun pelkään että keho ei toivukaan...koskaan..ikinä.. ja taas joudun sairaalaan!
Yksinäisyys vielä lisää itsensä tarkkailua.
Minulla on mieliala nyt vielä herkempi reagoimaan kaikkeen kuin hoitojen aikana (onhan mulla sädehoidot vieläkin). Kyyneleet tulee jossain vaiheessa joka päivä, milloin itsesäälistä, milloin ilosta, milloin mistäkin!! Elämä on ollut muutenkin rankkaa ja aina välillä ajattelee, että mitta on jo täysi.
Kuitenkin tilanteeni on syövän suhteen varmaan ihan ok eli parantumisen mahdollisuus on ihan hyvä, mutta välillä nuo "peikot" täyttävät mielen ja usko horjuu. Sitä toivoisi niin, että joku sanoisi : ei ole mitään hätää, kyllä sinä paranet. Elämä on kuitenkin yhtä epävarmuuden sietoa. Mitä paremmin sitä sietää, sitä helpompi on elää.
Pitäisi jotenkin päästä tuosta omien ajatusten noidankehästä irtautumaan ja avartumaan, mutta itselläni ainakin elämän piiri on kutistunut hoitojen aikana kovin pieneksi..eli kotona, kaupassa, koiralenkillä.. Tuntuu ihan hassulta, että muutakin elämää olisi ja on itselläkin ollut!
Minä ainakin ymmärrän oikein hyvin tuon paniikin tunteen. Kai sekin on sitten vain hyväksyttävä osana tätä kaikkea. Kuinkahan vahvoiksi tulemmekaan, kun kaiken tämän kestämme!? Itkuakin tarvitaan ja sen myötä olo usemmiten helpottaa.
Hengessä mukana !
- Re: Viivellä tullut "paniikki" syksyllä leikatun rintasyövän johdostapalsternakka