Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: rintasy�p�

Hei Kirsti!

Syöpätautien kuntoutusohjaajat voivat auttaa löytämään kanssasisaria, joiden kanssa voi vaihtaa kokemuksia. On myös rintasyöpään sairastuneiden naisryhmiä.

Itse sairastuin kesällä 2002 lobulaariseen rintasyöpään. Ensin osapoisto ja kuukauden päästä oik. rinta kokonaan pois. Selvisin leikkauskella eli ei tullut sädetystä eikämuita hoitoja. Kainalo oli myös puhdas. Viime kesänä minulle tehtiin vatsasta uusi rinta (tram) ja 4 viikkoa sitten tram-rintaa aavistuksen pienennettiin, jouduin olemaan 3 viikkoa saiarslomalla ja tietysti vieläkin pitää varoa raskaiden tavaroiden nostelua. Haavat ovat parantuneet todella nopeasti ja olen tyytyväinen. Plastiikkakirurgit ovat todella taitavia.
Arpia hoidan apteekista saatavalla itsestään kiinnittyvällä mepiform silikoonisidoksella. voi ostaa 10 x 18 cm kokoisena laattana ja siitä leikataan suikaleita niin, että 1/2 -1 cm ylittyy molemmin puolin arpea. Plastiikkakirurgi suositteli jo tram-leikkauksen jälkeen. Maksaa vajaa 20 e ja suikaleita voi käyttää monta pitkään. pesun ajaksi voi laittaa muovitaustaan kiinni ja pesun jälkeen takaisin arpiin.

Leikkauksia en ole osannut pelätä, mutta aina on jnkv jännittänyt leikkauksia ennen, luonnollistahan se on.

Ajatus syövän uusimisesta yhä harvemmin käy mielessä, mahdollistahan uusiminen on. Mottoni on, parempi elää kuin odottaa. Ihminen sopeutuu uusiin tilanteisiin. Ei ole koskaan tullut mieleen miksi minulle. Tämä on minun elämää ja toisilla oma elämä omine kokemuksineen ja myös mahdollisesti sairauksineen. Silmät ovat auenneet elämän pienille arkipäivän asioilla ja siitä olen iloinen. Lähdin myös opiskelemaan uuteen ammattiin nyt keski-iässä.

Joulu on lähestymässä, tunnelmallisia tuokioita kanssasisarille
kynttilän loisteessa!

Surullisen nimimerkin valitsin siksi, kun kone ei meinannut hyväksyä "positiivisia" nimimerkkejäni useista yrityksistäni huolimatta.
iirisrukka | 27.10.2006 klo 22:06:54