Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Täällä taas uusi rintasyöpäpotilas

Hei Maat!
Itselläni oli tuo jakautumisprosentti myös 40. Syöpälääkäri laski minulle tuon hyötyprosentin 1,5% jollakin laskurilla, kun kyselin kuinka paljon minulle on hyötyä sytoista, koska niistä on paljon haittoja. Hän antoi ymmärtää, että hormonihoito on tärkein, mutta hoitosuositus kansallinen ja kansainvälinen on, että sytoja 4-6 kertaa ja hormonihoito. Päätös on minun, joten päätin ottaa sen 4 kertaa sytoja.
Syöpäni ei ollut levinnyt imusolmukkeisiin vaan oli suuren hamartooman sisällä, suurin syöpäkasvain 18mm ja useita pieniä millien kokoisia. Hyvänlaatuinen kasvain 10cm x 11cm x 6cm, oli ilmeisesti estänyt syöpää leviämästä. Tämä selvisi vasta patologin lausunnosta, ennen leikkausta luultiin, että iso kasvain on syöpää.Rinta poistettiin. Tieto leikkauksen jälkeen oli kyllä helpottava.
Olen kuullut, että jollekin rintasyöpäpotilaalle on annettu pelkkä hormonihoito, olisiko potilas itse näin päättänyt, en tiedä.

Sytojen tarkoituksena on tosiaan yksittäisten syöpäsolujen tuhoaminen esim. verenkierrosta vaikka syöpä ei olisi muuten levinnyt. Syöpäääkärin puheista ymmärsin, että neljä kertaa sytostaatteja olisi se vähimmäismäärä jonka katsotaan riittävän tähän.
manti | 10.11.2013 klo 22:25:57