Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: lääkärin mielestä ei merkitystä ajankohdalla, jolloin...
Tiedän hyvin tuon odottamisen tuskan. Itselläni oli sama tilanne viime kesänä, markkeri nousi mutta sitä vain seurattiin (minulla tosin kuukauden välein). Lopulta kun magneettikuvassa näkyi epäilyttävä kohta ja kun markkeri oli silloin jo yli 200 aloitettiin hoidot. Minun markkeriarvoni suunnilleen tuplaantui aina kuukauden aikana, joten ehkä sinun kannattaisi pyytää ainakin verikokeet, harkitse sitten niiden tulosten perusteella uudelleen pitäisikö lääkärille yrittää aikaisemmin.Ihmettelin myös lääkärille tätä viivyttelyä, mutta hän oli samaa mieltä tuosta odottamisesta, kaiken varalta ei hoitoja anneta. Markkeri voi kuulemma nousta jonkun verran ja nousu sitten pysähtyä ja lopulta laskea, eikä mitään löydetä mistään.
Lisäksi yhtenä syynä hoidon aloittamisen viivyttelyyn on se että näille aineille herkistyy ja sitten voi olla tehokkaimmat aineet pois käytöstä kun niitä tarvittaisiin. Itselläni on käynyt juuri niin, minulle ei voida enää antaa platina-yhdisteitä koska olen herkistynyt niille. Ilmeisesti minua on tässä vuosien varrella (10v) välillä hoidettu turhankin nopeasti, nykytietämyksen mukaan ei kait hoidettaisi niin pienillä oireilla. Markkeri minulla nousi nyt ensimmäistä kertaa kunnolla koko hoitohistorian aikana, aiemmat löydökset ovat olleet huuhtelunäytteessä tai sitten vatsakalvon koepaloissa leikkauksen yhteydessä.
Joka tapauksessa nyt olen tilanteessa että markkeri on normaalilukemissa ja hoitojen lopetus häämöttää, sitähän ei sitten tiedä kuinka pitkä tauko tästä tulee. Tosi hitaasti se on alaspäin tullut mutta suunta on ollut koko ajan onneksi oikea. Joten kyllä ne hoidot sitten tehoavat vielä sen odotuksen jälkeenkin, jos tauti ei ole nopeasti leviävää tyyppiä niin ei muutamassa kuukaudessa kaiketi tapahdu mitään peruuttamatonta.
Voimia kaikille tämän taudin kanssa painiskeleville!
- Re: lääkärin mielestä ei merkitystä ajankohdalla, jolloin...toiveikas