Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Morkkista pukkaa.. "ihanaa" että joku nosti tupakan esille

Mä poltan, en ole tuonut sitä tähän mennessä esiin, kun kukaan ei ole siitä puhunut. Tietysti olen tietänyt, että en nyt millään voi olla niin ainutlainen, että vain minä olen se joukosta, joka polttaa.

Jokainen tupakoiva tietää nykymaailmassa tupakan vaarat, mutta lopettaminen on itsestä kiinni, siihen ei muiden "saarnat" auta. Jos joku tuomitsee, siis tarkoitan esim omista tutuistani, se johtaisi siihen, että polttaisin nurkan takana, mutta siihen taas 56-vuotiaan olen todellakin aivan liian vanha. Mulle on ainoastaa yksi ihminen vähän niin kuin kautta rantain tuonut julki asiaa ja siihen reagion, että ei mun polttaminen siitä aina huomauttamalla lopu, mua vaan alkaa (anteeksi) ihan helvetisti ärsyttämään. Puhuminen tupakka-aiheesta loppui sitten siihen.

Tupakkariippuvuus, ihan kuin meidän kunkin syöpätilanne on yksilöllistä. Jos joku voi luopua yhdeltä istumalta tupakasta poltettuaan vuosikymmeniä, ei se tarkoita, että kaverin kykenisi samaan.

Mä olen oikeasti ihan tosi koukussa tupakkaan. Olin mm kerran 2,5 vuotta polttamatta ja aivan mielettömin motivaatioin. Eka vuosi meni hyvin, ei haitannut muiden polttaminen, ei tehnyt mieli. Sitten se alkoi, tuska. 1,5 vuotta sinittelin tuskissa kokeillen kaikkia keinoa välttääkseni uudelleen tupakoinnin, kunnes yhtenä päivänä meni kuppi nurin. Menin kauppaan ostamaan askin ja puiston penkille polttamaan. Poltin 2 viikkoa kuin menetettyä aikaa, mutta sitten se tasaantui normaaliin. Olen aina polttanut saman määrän päivässä.

Olen kokeillut tuon jälkeen laastaria (ei vaikutusta), purkkaa/imeskelytabletteja/kielenalustabletteja (maistuu vain pahalle) sekä Chamiksia, jolla ei muuta vaikutusta kuin että kuukin valveilla kaiket yöt.

On hienoa, että joku kykenee lopettamaan, mutta mä en pysty. Olkoonkin sitten, että sen on korvien välistä kiinni. Lopetan jos se on lähtee itsestäni, mutta en aio kuunnella kenenkään saarnoja. Yhtään. Aina onneksi voi "äänestää" jaloillaan.

Mutta tsemppiä tupakasta eroon yrittäville!
piikup | 8.11.2012 klo 22:05:42