Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Punkteerausta ja lämpöä, toipumistakin...

Ikävää, että toipumisesi on ollut vaikeaa - toivon, että nyt jo olisi vähän helpottanut.
Minullakin on poistettu koko rinta ja kainalo tyhjätty 22.9. Sairaalasta lähetettiin heti seuraavana päivänä kotiin treenin kanssa. Ei se mitään herkkua ollut, kun asia oli uusi, eikä mielikään kovin korkealla.
Toivuin kuitenkin kohtalaisen nopeasti, mutta nestettä jouduttiin poistamaan viikon välein aina marraskuun loppuun asti ja saalis oli aina 300 - 500 ml. En laskenut kertoja, mutta ainakin 10 niitä tuli. Viimein sitten nesteen kertyminen väheni niin pieneksi, että voitiin nyt joulukuun alussa aloittaa sytostaattihoidot. Ensimmäinen hoito on takana. Hoidon jälkeinen viikko oli hankala, ei kuitenkaan niin paha kuin luulin. Ensin en sanut nukuttua enkä oltua edes paikallani. Sitten tuli etova olo, johon auttoi Primperan. Niitä söin sitten viisi päivää, vaikka pahanolontunnetta ei ollutkaan. Tämä toinen viikko tuntuu jo ihan hyvältä - vähän on sellainen durasel-pupumainen olo. Tuntuu, että pitäisi tehdä vaikka mitä, kun on hyvässä kunnossa, mutta sitten ei kuitenkaan jaksa.
Olen onneksi jo niin vanha, että olen päättänyt, että teen ihan vaan sen minkä jaksan ja mikä tuntuu hyvältä - en yhtään enempää. Olen yrittänyt joka päivä käydä ulkona raitista ilmaa haukkaamassa. Ja lasken vaan takana olevat hoitokerrat (nyt on YKSI takana, mutta ensi kerran jälkeen on jo KAKSI jne.)
Toivon Sinulle tsemppiä ja että olosi olisi parempi. Koita kaikesta huolimatta viettää leppoisa Joulu, jos vaan mahdollista.
Kyllä me näistä selviämme!
MummiS | 21.12.2011 klo 20:49:38