Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kevättä rinnassa, kalkkia toisessa
Hei!Lopullisen gradusluokan sain kun patologi oli tutkinut rinnan sen poiston jälkeen eli minulla gradus II.Kainalo minulta tyhjennettiin sen takia,että rinnasta löytyi kahdesta kohdasta invasiivista carsinoomaa eli multifokaalinen carsinooma.Käsittääkseni,jos rinnasta löytyy useammasta kohdasta syöpää tyhjennetään kainalo automaattisesti.Minulta poistettiin kainalorasva sekä yhteensä 15 imusolmuketta,jotka kaikki olivat puhtaat.Levinneisyystutkimukset eli luuston gammakuvaus,vatsan alueen ultraääni sekä pään tietokonekuvaus tehdään,jos kainalon imusolmukkeista löytyy syöpää.Ompeleet poistetaan noin viikko leikkauksesta ja haavan annetaan paraantua noin 5-6 viikkoa ennen kuin aloitetaan sytostaattihoito. Minä saan 6xCEF;eli kolmen viikon välein annetaan hoito,aikaa siihen kuluu noin 4,5 kuukautta ja tämän jälkeen tulee suun kautta otettava hormonilääkitys,joka kestää viisi vuotta.Olen ollut koko ajan sairaslomalla ja alkutaipaleella minäkin vasta olen;toinen hoito takana. Terveisin Helmi
- Re: Kevättä rinnassa, kalkkia toisessahelmi08