Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Miksi?

Niinpä. Minäkin käytin nuorempana ehkäisypillereitä useamman vuoden ajan ennen lasten tekoa ja nyt sitten viimeiset 10 vuotta on ollut hormonikierukka. (olen nyt 48v) Kyllähän se vähän pistää miettimään, että onko nuilla ollut osuutta asiaan. Ainakin hormonikierukan aikana minulle on tullut kohtuun myooma ja munasarjaan kysta. Olen kuullut, että nuita kystia se ainakin aiheuttaa. Aijon kyllä otattaa kierukan pois nyt kun tämä syöpädiagnoosi tuli. Ja haluan myös, että lääkärit tutkivat tarkkaan tuon alakerrankin tilanteen, että onko nuo kaikki ylimääräisenä tulleet lisukkeet varmasti vaarattomia. Kesällä kyllä viimeksi kävin gynellä ja silloin ei ainakaan pitänyt olla mitään hälyttävää. Mutta nythän kaikki mahdolliset oireet ja vaivat on tietysti syöpää...:P Kuuluu varmaan asiaan tämä tällainen ajattelu näin alussa.

Minulla ei ole suvun puolelta ainakaan mitään erityisen raskasta syöpätaakkaa tiedossa, tosin isotätini sairasti rintasyövän, parani siitä ja eli 99 vuotiaaksi. Siihen tähdätään!

Omalla kohdallani mietin myös sitä, että aiheuttiko sairastamani masennus tämän.

Itse ajattelisin, että varmaan juurikin kaikki lisäaineet ravinnossa voisi olla yksi suuri syy syövän yleistymiseen. Ja tietysti myös se, että nykyään syöpiä tutkitaan ja löydetään ihan erilailla kuin ennenvanhaan.

Kyllähän sitä itsekin heti alkoi miettiä, että olisiko jotain voinut tehdä toisin että tältä olisi välttynyt, mutta se taitaa olla ihan turhaa energian hukkaamista pohtia moisia.
Della | 5.1.2014 klo 22:17:00