Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Selkäkielekekorjaus syöpäleikkauksen yhteydessä - kokemuksia?

Huomenta!

Mulle on tehty LD-leikkaus neljä vuotta sitten. Samalla poistettiin munasarjat, joten olin haavoilla vahän joka paikasta.
Nukuin kyljellä ensimmäiset yöt, niin, että kasasin tyynyjä,leikatun puolen käden alle, jolloin se sai levätä ilman jännitystä niiden päällä. Eka yö oli mun mielestä pahin, kun sain kipuun oxanestia ja siitä tuli hirveät morkku-painajaiset ja hengitys meinasi aina nukahtaessa pysähtyä..tai ainakin tuntui siltä.Lisäksi minulla oli kestokatetri, jonka letkut painoivat ja muistaakseni lonkkakin puutui. Yritin yököille sanoa, että haluan pystyyn, mutteivat nostaneet.

Paranin tosi nopeasti, dreenit otettiin pois sairaalassa ja käteni liikerata palautui jumppaamisen(harjasin korkeaa hevostani)myötä. Muistaakseni vatsan alueen haavat olivat kipeämmät. Plastiikkakirurgi sanoikin, kun heräämössä mahaani valittelin, että siellä on rellestänyt gynegologi, ei hän=)

Nyttemmin olen saanut fysioterapiaa leikatun puolen puutumisen ja kiristysten takia, vuodessa 10 kertaa

Ai niin, mullahan LD-kieleke peittää kainalon ja rinnan alueen, eli ei käy eikä näytä kyllä tisulilta=(

Toivottavasti ei olut sekava sepustus..
julia
julia | 3.6.2007 klo 08:19:41