Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Selkäkielekekorjaus syöpäleikkauksen yhteydessä - kokemuksia?

heips!
minulle tehtiin LD leikkaus rinnanpoiston yhteydessä lokakuussa 06. kolme eka päivää olivat tuskaisia, heräämössä sain kipupiikkiä mutta en osastolla osannut pyytää...mutta kun sain piikin niin olotila helpotti ja sai nukuttua. minä olin ainakin selälläni sen pitkän arven, 27 cm, päällä eikä se niinkään vaivannut vaan enemminkin ne dreenit painoivat ja kipunoivat. minulla oli 3 dreeniä, kaksi selän puolella ja yksi uuden rinnan alla ja selkäpuolelta lähti kovasti nestettä. kesti 8 vrk ennenkuin viimeinen selästä saatiin pois ja sitten kävin punkeerauksessa 3 krt, se ei siis sattunut yhtään vaikka neula näytti pelottavalta. etupuoli paranikin aika pian mutta selän puolelta oli kipeähkö noin 6 vkoa, vähän jos teki enemmän jotakin niin kyllä se kipunoi. venyttelin niin paljon kuin pystyin ja nyt käden liikerata on läherstulkoon normaali. pientä tunnottomuutta on lapaluiden alapuolella, eli en osaa sanoa tarkasti mihin kohtaan esim. neula pistää vaan se on enemmänkin tuntemus. sain kaikki hoidot eli sytot ja säteet leikkauksen jälkeen ja täytyy myöntää että säteet ottivat lujille leikatulle puolelle, hieman turposi ja kipeytyi. nyt on mennyt säteistä 4 vkoa ja taas on kaikki hyvin. nyt pidän jo tavallisia rintsikoita (tosin ilman kaaritukia) ja ulospäin rinnat ovat symmetriset. odottelen nännintekoa syksymmällä. Luulen että minä olin kipeämpi kuin yleensä LD leikkauksesta koska olen laihempaa sorttia ja selkälihasta otettiin aika paljon, ja siten kudosten toipuminen vei tovin. Nyt uusiorinta on hieman leveämpi kuin luomurinta, joten vähempikin lihasmassa ois riittänyt, mutta hyvä näin! Onnea sinulle leikkaukseen, pyydä tarpeen mukaan kivunlievitystä niin pärjäät hyvin!
piastar | 2.6.2007 klo 13:47:50