Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Äitini munasarjasyöpä - crp koholla, verisolut koholla, hoito siirtyy

Hei!
En osaa vastata kysymyksiisi veriarvoista, mutta ainakin sytostaatiti voivat sekoittaa arvoja ja tauti itsessään voi nostaa crp arvoa. Peräsuolen veri voi johtua myös monesta erilaisesta -ei niin vaarallisesta-syystä, esim. sisäisistä peräpukamista, limakalvojen kuivumisesta jne.

Uskon, että olet kovasti huolissasi äidistäsi, ja äitisi on varmaan huolissaan siitä, kun sinä murehdit. Se on sitä rakkautta ja välitämistä, sitä jolle itse ei voi mitään, se vaan tulee. Omaisen rooli onkin usein vaikeampi kuin sairastavan. Sinä ei koe sitä fyysistä kipua ja tuskaa, mutta se henkinen tuska on vähintäänkin yhtä raskasta.
Minulla todettiin rintasyöpä viime syksynä (hoidot vielä kesken) ja äitini oli meistä se joka alkuun murehti enemmän. Lapsi on lapsi, vaikka ikää olisi kuinka paljon. Meille meinasi käydä niin, että minusta, lohdutettavasta, tulee lohduttaja. Opimme kuitenkin murehtimaan ja lohduttamaan toisia sopivassa suhteessa. Nyt me molemmat voimme olosuhteisiin nähden hyvin.
Usein, kun minulla on hoitojen takia kipuja tai pahoinvointia, äitini sanoo, että ottaisi vaivoistani puolet itselleen jos vain voisi. Ja tiedän, että niin hän tekisi, jos oikeasti voisi. Niin varmaan sinäkin tekisit äidillesi. Joskus itselleni riittää, että joku vaan on vierelläni. En halua, että puhutaan tai tehdään mitään, vaan ollaan. Sillä on kovasti rauhoittava ja jopa fyysisiä vaivoja vähentävä vaikutus.

Voimia sinulle ja äidillesi. Yleensä huonojen aikojen jälkeen tulee vain parempia aikoja.
Darlak | 7.2.2010 klo 10:54:47