Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Isalle ja muille vastikään diagnoosin saaneille

Ihana lukea, kuinka välität tuntemattomista ihmisistä ja miten kannustavan ja positiivisen viestin kirjoitit.

Olen itsekin saanut hiljattain diagnoosin ja olin vastikään leikkauksessa. Ensi viikolla kuulen lisää ja saan tiedot jatkohoidoista. Tosin minulle on jo sanottu, että sytostaatit saan ilman muuta ja tulokset vain kertovat millaiset. Ilmeisesti melko nuoren ikäni puolesta kaikki keinot käytössä, en tiedä.

Jännä tilanne, että tunnen itseni leikkauksen jälkeen paljon rauhallisemmaksi, tyynemmäksi ja positiivisemmaksi kuin ennen. Pari viikkoa diagnoosin kuulemisen ja leikkauksen välissä olivat aika vaikeita ja pohdin asioita vähän itsetuhoiseltakin kantilta, mutta nyt tilanteeni vaikuttaa rauhoittuneen. Ajattelen, että syöpä on yksi välivaihe, se ei ole kuin yksi osa minua, pääsen siitä eroon ja lopulta paranen. Menen töihin, tapaan ystäviäni, matkustan, teen ne kaikki asiat joista haaveilinkin, mutta viiveellä.

Samaan aikaan pohdin, ovatko näin positiiviset ajatukset ihan järkeviä. Toki hetkittäin ajattelen, että mitäs jos syöpä onkin levinnyt ja jos en kuntoudukaan, mutta nämä ovat ohimeneviä ajatuksia, olen asennoitunut paranemaan ja suunnittelen jo nyt mitä teen kun taas voin. Pohdin uusia matkakohteita ja ratsastusvalmennuksia...

Minulle on moneen kertaan sanottu, että olkoon tämä syöpäni mitä lajia tahansa, se voidaan hoitaa, eikä minun kannata sitä edes kyseenalaistaa. Uskon tämän. Ei kai kukaan ammattilainen turhaa puhuisi?

Samalla annan itselleni aikaa parantua, enkä mene töihin ennen kuin siltä tuntuu. Se voi olla jo viikon päästä tai jos tapahtuu jotakin odottamatonta, vasta vaikka ensi vuonna. Joka tapauksessa elän nyt välivaihetta elämässäni, tähän tilaan ei ole tarkoitus jäädä eikä pysähtyä. Outoa, mutta tällä hetkellä olen enemmän tasapainossa kuin aikoihin.

Halaus kaikille.
Ilse | 13.2.2009 klo 20:00:59