Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Hoidot alkavat

Hei ja sunnuntaita!
Sinulla on samat hoidot kuin minulla, vielä kaksi cefiä edessä.
Ensimmäisestä taxosta oireina tuli näppylöitä ja vesinuha. Toisen hoidon jälkeen suuhun tuli sammasta, sain siihen tehokkaan lääkkeen lääkkäriltä. Viimeisestä taxosta ei tullut juuri mitään, pientä nuhaa ja sormenpäiden kipeytyminen. Lääkärin kanssa sovittiin viimeisellä kerralla ettei tarvitse syödä kortisooniakaan kuin hoitopäivänä.

Ensimmäinen cef oli viime viikon tiistaina. Kovin pelotti tuleva pahoinvointi, mutta eipä sitä juurikaan ole ollut. Pari pahoivoinnin estolääkettä ja närästyspilleriä olen ottanut hoidon jälkeen. Väsymys on ollut melko totaalinen ja alaselän väsyminen. Nyt viides päivä hoidosta ja olo ollut ihan normaali. Tein tänään puu- ja pihahommia ja sen päälle päikkärit.

Kortisoni aiheutti turvotusta kolmella ensimmäisellä hoitokerralla.
Paino on noussut kolmisen kiloa (eiköpä lie kaikki tullut vyötärölle), johtunee paljon siitä että en ole jaksanut liikkua normaalisti. Laihduttamista pitää yrittää hoitojen jälkeen, nyt en ole jaksanut siitä ressata, kaik aikanaan.

Tämmösiä kokemuksia itselläni. Kovin olin itsekkin peloissani ennen hoitojen alkamista, mutta pitää todeta että turhaan pelkäsin. Oireet ovat olleet lieviä ja hoito ainekin Kysillä erittäin hyvää ja henkilökunta ystävällistä ja ammattitaitoista.

Toivottavasti kertomukseni hieman pienentää pelkojasi. Luonnollisesti kaikkihan me reagoimme eri lailla näihinkin hoitoihin.

Hyviä hoitoja ja kirjoittelehan kokemuksia ja ajatuksia...
Helena
Helena1961 | 2.10.2011 klo 18:30:17