Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Hoidot alkavat
Ymmärrän tuntosi täysin. Saadessani kuulla sytostaattihoidoista ja tulevista säteistä olin todella masentunut, lamaantunut ja peloissani. Olin heinäkuun lopulla täydellisessä paniikissa ja pelkäsin ensimmäistä tiputusta paljon. Kerta kerran jälkeen ne ovat menneet paremmin ja paremmin ja olen jo oikeastaan tottunut jo niihin. Kortisoni lievittää mahd. allergisia reaktioita sitä ei kannata pelätä ja kun sen vaikutus loppuu voi tulla parin päivän uupumus. Itse olen selvinnyt väsymyksestä varaamalla ison pinon kirjoja sängyn viereen ja lepäämällä. Nyt jo taxot ja eka cef takana.Ikäviä sivuoireita voi tulla, mutta lohduttavaa on etteivät ne yleensä kestä kauan ja joka vaivaan löytyy joku apu tai lääke eikä kaikkia tule kaikille.Pahoinvointiin lääkettä, mutta taksoista ei useimmille ole edes tullut. Minulta eivät kaikki hiukset edes lähteneet, harvenivat kyllä, joten peruukkia olen käyttänyt vain juhlissa.
Petipäivistä selviää levolla, sen jälkeen sopivaa liikuntaa ja terveellistä ruokaa ja riittävästi unta. Näin ne 3 viikon jaksot kuluvat melkein huomaamatta. Hyviäkin päiviä mahtuu joukkoon ja nyt on aikaa hoitaa itseään. Tähän saakka fyysiset kivut sairaudessa ovat olleet mitättömät, vaikeinta on ollut ymmärtää olevansa syöpäsairas.
Tältä palstalta olen saanut kuitenkin valtavasti vertaistukea päivittäisiin iloihin ja murheisiin.
Tsemppiä sinulle ja hoitomatkoille!
- Hoidot alkavatSyysnainen
- Re: Hoidot alkavatSini-likka
- Re: Hoidot alkavatSuski69
- Re: Hoidot alkavatHelena1961
- Re: Hoidot alkavatSyysnainen
- Re: Hoidot alkavatHelena1961
- Re: Hoidot alkavatSini-likka
- Re: Hoidot alkavatgugi53