Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Munasarjasyöpä / Sytoreduktiivinen leikkaus = debulking-leikkaus

Hei!

Olen sairastanut rintasyövän viime vuonna ja nyt koittaa töihinpaluu. Syöpäni on siis ollut ihan muualla kuin sinulla on.
Koen kuitenkin, että haluan rohkaista sinua, sillä on se syöpä missä vaan,samoja psyyken juttuja tässä kaikki käyvät läpi.

Lohdullista syövänhoidossasi on se, että hoito alkaa heti, kuten sinunkin kohdallasi on tapahtunut. Yhtään päivää ei aikailla, vaan lääkärit ovat valmiita välittömästi "sekoittamaan" niin tujut lääkecoctailit kuin vain mahdollista on. Voit oikeasti heittäytyä hoitoputkeen. Syöpäsolut saavat kyytiä!!!

Pelko iskee, suru iskee, epätoivo ja paniikkikin, eikö? Sitten saattaa olla rauhallisempi hetki ja taas pahat tunteet valtaavat mielen, eikö? Vaikka sanon, että se on normaalia, ei se välttämättä auta, eikö vaan? Yksin miettiessä asiat saavat aivan hirvittävät mittasuhteet, joten masentuu.

Toivon sydämestäni, että saisit parasta terapeuttista tukea syöpälääkäreiltäsi, koska he tietävät taudistasi kaiken.He ovat nähneet vastaavia tapauksia pilvin pimein ja he ovat kyllä taatusti rauhallisia asian suhteen.

Toivon sydämestäni, että samaa syöpää sairastanut tai sairastava vastaa sinulle - vertaistuki on äärettömän tärkeää.

Läheiset ovat tosi tärkeä tuki, mutta heidän kanssaa voi helposti tunnepuoli olla liian voimakas, itse olen ainakin huomannut sen.

Kiitos, että kerroit meille tilanteestasi, kuljemme nyt rinnallasi. Tämä minun tekstini ydin oli ehkä se, että käy keskustelua lääkäriesi kanssa, koska he puhuvat järkeä eivätkä liikaa lietso tunteilulla. Tunteilu ja pohtiminen ovat tiettyyn rajaan saakka ok, mutta jossakin tulee raja vastaan. Nyt vain taistelemaan täysillä!

Siunausta
Silkki | 21.1.2013 klo 10:49:36