Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Follikulaarinen lymfooma ja seuranta?
Hei!Täällä minä marsu nyt vastailen sinulle. Olen kovasti odottanut että täältä löytyisi joku joka myös tähän seurantaan pääsee / joutuu. Minulla todettiin follikulaarinen lymfooma gradus 2, elokuussa 2009. Tautimassa on pieni mutta luuytimestäkin löytyi niukka 1% infiltraatio joten levinneisyys on sitten IV.sta. Oireita taudista minulle ei ole vielä tähän asti juuri ollut muuta kuin suurentuneet imusolmukkeet kaulalla silloin tällöin. Ensin minua hirvitti odottaminen tai oikeastaan muut sitä kovasti ihmetteli kun aina on kuullut että mitä nopeammin hoidetaan niin sen parempi hoitotulos. Mutta näin ei vissiin olekaan aina tämän taudin kohdalla. Minua toisaalta on pelottanut rankat hoidot hirvittävästi joten kun saan sitä lykättyä ja voin ihan hyvin niin pikkuhiljaa olen tähän odottamiseen sopeutunut. Toiset myös ihmettelevät sitä että miten kestän tämän psyykkisesti mutta mitä pitemälle aika kuluu niin sitä paremmin. Unohdan jopa täysin koko taudin ajoittain ja pystyn suunnittelemaan kaikenlaista kivaa. Vaikka aluksi tuntui että en mitään uskalla suunnitella jos ei siitä mitään tulekaan... Aika selkeästi he ovat minulle siellä syöpäklinikalla sanoneet että hoitoja ei aloiteta ennen kuin tauti oireilee ja kun tämä tauti tuuppaa uusiutumaan sitkeästi joillakin niin he ovat sanoneet että kun yksi hoitokeino on suoritettu niin kun / jos tauti uusii niin eipä enää tepsi sama hoito vaan täytyy aina ottaa rajummat hoitomuodot käyttöön joten säästetään kroppa täällä tavoin ... olen ymmärtänyt. Kävin tarkastuksessa viimeksi tammikuussa ja seuraavat kokeet ja kontrollit ovat vasta heinä-elokuun vaihteessa jos ei ongelmia ennen sitä tule. Toivon kovasti että ei tule. Kirjoittelethan taas kuulumisia ja mihin päädytään sinun kohdallasi. Voin laittaa sitten sinulle yksityisviestin ja kertoa lisää. Minun aikaisemmat kirjoitukset palstalla löytyvät hoidot ja seuranta osasta. Tsemppiä! Olen saanut paljon lohtua ja kannustusta palstalla Soikulta ja Hilleviiviltä! Suurkiitokset ja halit heille.
- Re: Follikulaarinen lymfooma ja seuranta? marsu
- Re: Follikulaarinen lymfooma ja seuranta? hilleviivi
- Re: Follikulaarinen lymfooma ja seuranta? hilleviivi