Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Leikkaano kaiken vai en?

Hei

Tutulta tuntuu kuvauksesi pistelystä ja polttelusta. Minä en sitä kestänyt sitä enkä harvenevia hiuksia kovin pitkään, vaan kävin kampaajalla ajeluttamassa tukan pois jo ennen toista hoitokertaa (Taxotere).

Peruukkia olen pitänyt töissä ja "ihmisten ilmoilla" ollessani. Kyllä siihen tottuu, sillä en pidä huivipäisenä esiintymisestä. Töissä olen saanut kommentteja uudesta kampauksesta. Kenellekään ei ole tullut mieleen, että kyseessä on peruukki. Kotona esiinnyn pipopäisenä. Mies varmaan katselisi mieluummin peruukkipäätä, sillä kovin kauniiksi en itseäni pipo päässä tunne.

Kun nämä sytohoidot vievät kaikkiaan 5 kk pitkien välien vuoksi, olen kerran ajeluttanut sytostaattitukan pois. Se alkoi tuntua hankalalta peruukin ja piponkin alla. Nyt mietin sitä, kuinka kauan kestää, ennen kuin on edes jonkinlainen oma tukka. Viimeinen sytohoito on 31.3.

Muistan että ainoat masennuksen hetket olivat hoitojen alkupäässä. Sitten totesin, että parasta elää tässä päivässä eikä ajatella, kuinka kauan kestää, ennen kuin hoidot ovat ohi. Nyt nautin suunnattomasti tästä valoisuuden lisääntymisestä ja lähestyvästä 60-vuotispäivästä, jolloin tapaan lähiomaisiani pitkästä aikaa.

Rohkeutta sinullekin!
Maijastiina | 23.3.2010 klo 09:27:35