Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kauanko aikaa mennyt luustometarien etenemiseen?
Hei!Minä kerron oman stoorini. Havaitsin patin vasenmassa rinnassani 02/06. Kiireellinen tapaus (gr3) eli leikkaus heti 27.3.-06. Sytohoidot alkoivat kesäkuussa: 3xTaxotere ja 3xCEF. Loka-marraskuussa sädehoito 32 krt. Joulukuussa ns. viimeinen kontrolli, jossa sovittiin seur. kontrollikäynnin olevan joulu/tammikuussa -07/-08. Toisin kävi.
Koko talven ajan kuljetin poikaani lonkka vihloen tarhaan kävellen. Kiirastorstaina meni konkreettisesti jalat alta enkä päässyt enää kunnolla kävelemään mihinkään. Ensin luultiin iskiakseksi mutta kolmannella valituskerrallani minut ohjattiin röntgeniin ja se osoitti lonkan luuston vaalentuman eli metastaasiepäily. Sen jälkeen olikin pian gammakuvaus ja kokovartalo TT. Metastaasit lonkassa, 1 niskanikamassa, 2 lannenikamassa, 4 kylkiluissa ja epäily maksassa. Aluksi hoitona 15 krt sädehoitoa, jossa samalla munasarjojen kastrointi.
Tällä hetkellä olen tablettipohjaisella liitännäishoidolla: Femar, Bonefos ja Duragesic.
Tässä minun tarinani tähän asti lyhykäisyydessään. Nyt pääsen jo kävelemään mutta vain rollaattorin kanssa ulkona tuon lonkan murtumisvaaran vuoksi. Katsotaan nyt sitten, mitä 17. pv tapahtuu, kun menen polille.
- Re: Kauanko aikaa mennyt luustometarien etenemiseen?mks