Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

levinneisyys luustoon, mitä mulle tapahtuu?

Siinäpä se kysymys olikin, mikä on ollut mielessä joulukuun alusta, kun sain asiasta tiedon.
Olen sairastanut ja saanut eri hoitoja rintasyöpään v -99 alkaen. Viimeiset sytot sain huhtikuussa 2003. Sen jälkeen olen ollut oireeton viime syksyyn saakka. Silloin aloin kuumeilla ja välillä olin alaselästä häntäluun kohdalta sekä lonkista todella kipeä. Kävely tuotti kipuaikoina tuskaa. TK-lääkäri hoiti antibiooteilla ja sairaslomalla ja viimein sain lähetteen sisätaudeille tutkimuksia varten. Luustokartassa näkyi etäpesäkkeitä luustossa.Täällä hetkellä CT:n ja magneetin jälkeen muualla näyttäisi olevan puhdasta. Olen saanut jo ensimmäisen Bondronaattitiputuksen ja huomenna saan kuulla, millä sytolla aletaan hoitamaan. Kuinka te muut samassa tilanteessa olevat tai olleet olette pärjänneet kipujen kanssa? Onko teidän kipuilut ailahtelevaisia. Mulla nimittäin kivut alkavat pikkuhiljaa ja pahenevat päivä päivältä kunnes tulevat ihan sietämättömiksi ja sen jälkeen, hups, ei kipuja missään.Tämä kipujakso kestää n. 3-4 pv.Vievätkö luustonkovetustiputukset kivut, entä sytot?Ensimmäinen luustonkovetustiputus teki mut kyllä vielä kipeämmäksi..Entä miten elämä hoitojakson jälkeen? Menittekö takaisin työelämään täysipainoisesti. Olen ymmärtänyt, että kun etäpesäkkeitä löytyy luustosta, tauti on tavallaan kroonistunut ja on siitä lähtien elämässä joka päivä(onhan se toki ollut elämässä jo tähänkin asti koko ajan, taka-ajatuksissa)Mitä sytoja yleensä luustoetäpesäkkeisiin annetaan? Olen saanut ennen jo CMF, CEF ja TAXOTEREN..Tiedän, että lääkäri antaa huomenna noihin vastauksen, mutta ..odottavan aika on pitkä..
Joten vastauksianne odotellessa toivon teille kaikille hyvää pakkaspäivää
julia | 22.1.2007 klo 12:13:48