Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: leikatun rinnan alue
Mulla on nyt hieman yli vuosi leikkauksesta. Rintaan tehtiin hyvin laaja resektio, poistettiin gradus 3 kasvain ja reilusti rintaa.Hoitoina texot, cefit, säteet ja nyt menee tamofen. Rinta kipuilee välillä, etenkin ennen epäsäännöllisiä kuukautisia. Samoin, jos teen jotain raskaampaa rehkimistä vaativaa (=lumitöitä, kunnon jumppa tms.), niin kainalon ja rinnan leikkausalueet oireilevat.
Väliin tulee sellaista terävää pistävää kipua suoraan arvesta, luulen että se on jotain hermokipua. Kestää hetken ja taas voi mennä päiviä tai viikkoja, ettei sitä tunnu ollenkaan.
Sädehoito kovetti jäljellä olevan rintarauhasen, lisäksi arpikudos poistetun palan kohdalla on kovaa. Paha siitä on itse huomata, jos sinne alkaa jotain uutta pattia arpeen kasvamaan. Koitan tunnustella rinnat säännöllisesti, jotta oppisin tuntemaan uudet muotoni.
Tsemppiä tulosten ja kontrollien odotteluun, itse olen menossa vasta toukokuulla ensimmäiseen mammoon ja ultraan, joulun alla kävin muuten syynättävänä ja verikokeissa.
- leikatun rinnan alueyasmin
- Re: leikatun rinnan alueKarhutar
- Re: leikatun rinnan alueKarhutar
- Re: leikatun rinnan aluebellavita
- Re: leikatun rinnan aluetanssityttö
- Re: leikatun rinnan aluesartsu
- Re: leikatun rinnan alueJulma-Kumma
- Re: leikatun rinnan aluekevätmieli
- Re: leikatun rinnan alueyasmin
- Re: leikatun rinnan alueiirukka
- Re: leikatun rinnan alueyasmin