Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: miestensyöpien puoleeta

Toivoisin niin, että te miehetkin tosiaan osaisitte tukea toisianne.Itse olen vasta pari viikkoa vieraillut näillä sivuilla ja ihmetellyt " mieskatoa". Minulle tämä on tärkeä kanava, vierailen täällä montakin kertaa päivän aikana. Nythän siihen on aikaa, kun on sairaslomalla. Tunnen tämän syöpäasian/ sairastamisen/ elämän jatkumisen vain näin sairastajan kannalta.
Itseltäni on rintasyöpä ( rinnan osapoisto ja vartijaimusolmukkeet ) leikattu reilut kaksi viikkoa sitten. Tiistaina kuulen patologin vastaukset ja sitten odottelen aikaa onkologin vastaanotolle jatkohoitojen selvittelemiseksi.
Fyysisten kipujen lisäksi tämä tunteiden vuoristorata on tullut tutuksi parin viikon aikana. Kun tieto syövästä tuli niin siitä hetkestä leikkaukseen ja viikko leikkauksen jälkeen mies jaksoi tukea mahtavasti, enempää en olisi voinut pyytää, mutta nyt olen kyllä yksin. En tiedä miksi,mutta jotenkin mies vain
" katosi" takaisin siihen maailmaan, jossa elimme ennen sairastumistani. Ja kuitenkin kaikki suuri on vasta edessäpäin hoitoineen ym. ja kuten sanottu onko elämä enää koskaan entisenlaista. Näin sairastuneen osalta jokin sisällä on muutunut lopullisesti. Eli puoliso on ehkä sama kuin ennenkin, mutta minä en. En tiedä mitkä ovat minun mahdollisuuteni vaikuttaa asioihin vai johtaako kaikki lopulta siihen mihin kukaan meistä ei toivoisi parisuhteensa johtavan.Pelottaa!
merja | 8.4.2006 klo 19:34:29