Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: NEULASTA PIIKIN LAITTAMINEN

Hei Ellinoora!!
Kuten tuossa jo on moneen kertaan vakuuteltu niin opastusta saa kyllä. Mutta jos tuntuu itsensä pistäminen vaikealta kannattaa kysyä omasta terveyskeskuksesta pistoaikaa. Neulastahan pistetään vain yksi kerta tipuksen jälkeen, joten se onnistuu varmasti.
Mulla on käytössä Neupogen, jota pistän muutamana päivänä tiputuksen jälkeen. Olen pistänyt itse itseäni. Neula on todella pieni, joten mistään ihmeellisestä piikistä ei ole kyse. Ja vatsamakkarat ovat ne parhaat pistopaikat:))
En ole vienyt neuloja mihinkään hävitettäväksi, vaan olen aina taittanut neulan poikki ja laittanut takaisin neulasuojaan.Meillä muutenkin on käytössä noita "piikkejä", kun mieheni on diabeetikko, Samalla tavalla hänen verinäyteneula hävitetään. Eli ei jää piikiä ehjäksi eikä roskiksessa ole piikkiä vaarana muille.
Pistopäivinä kannattaa ottaa särkylääkettä tarpeeksi, koska "luut" todella särkevät. Mulla on käytössä Panacod, jota automaattisesti otan 2 pistopäivän iltana. Näin saan nukuttua ja "helvetillinen" särky on pysynyt poissa. Joten muista pyytää särkylääke resepti myös.
Meillä tämä äidin piikkittäminen on oikea perhetapahtuma. Lapset aina kerääntyvät ihmettelemään äidin touhuja.
Kyllä pistämiseenkin tottuu niinkuin niin moneen muuhunkin tämän sairauden myötä!!
Lykkyä tykö sytohoidoille! Minulla on neljäs taxo perjantaina
T. äityliini
äityliini | 12.12.2007 klo 11:54:34