Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Muistihäiriöitä

Heippa muistamattomat!

Pätkii, pätkii...
Olen kirjoittanut rintasyöpäyhdistyksen keskusteluun samalla nimimerkillä karmeasta juhannuksestani, jolloin olin ihan pihalla, pitkiä muistikatkoja, kaatuilua, sekopäisyyttä... Ne johtivat pikaiseen aivojen tt-kuvaukseen, jossa onneksi ei mitään ikävää löytynyt. Oireet muistuttivat kovasti aivoinfarktin oireita. Lääkärin mukaan stressi (tämä tauti ynnä muut elämän paineet + juhannus) yhdistyneenä kovaan väsymykseen voivat viedä sellaiseen ihan tolkuttomaan kuntoon. Mutta kyllä muistin ongelmat huomaa muutenkin. Kysyin rs-potilaiden ensitietotilaisuudessa lääkäriltä jääkö hoidoista pysyviä vaikutuksia aivotoimintoihin tai kognitiivisiin toimintoihin, kuten hienosti sanotaan. Lapsilla, joilla aivojen ja keskushermoston kehitys on hoitojen aikaan voimakasta, pysyviä vaurioita saattaa jäädä, mutta aikuisilla näin ei käy. Odotellaan siis ja toivotaan, että aikanaan hoitojen päätyttyä nuppikin taas alkaa pelittämään - vaikka nyt vähän epäilyttääkin.
Olen eilen taas saanut sytot ja nyt varustaudun vaan lepäämään ja makaamaan ja nukkumaan enkä yritäkään liikoja. Jospa nyt menisi kevyemmin.

t. ailakki
ailakki | 10.7.2008 klo 08:01:11