Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Osapoisto 25.5. ja 16 imusolmuketta joista 3 syöpäsoluja, iik
Moikka!Ei mitään kauhujuttuja tiedossa,oot ihan levollisin mielin.Mulla eka syto meni näin:Menin sinne ja ne pisti lääkettä suoneen monta tuntia.Ne vaihto aina välillä tippapulloa ja sit kun kaikki oli mennyt niin hengailin siellä osastolla lehtiä lukien, netissä surffaillen ja herkkuja napsien.Kävin välillä suihkussa ja katselin telkkua.Koko ajan hoitaja hyppäs katsomassa mun vointia joka oli ihan normi.Yön nukuin hyvin ja aamulla ruoan jälkeen pääsin kotiin.Ennen sytoja pitää ottaa kortisoonitabletteja ja ne antaa hirveesti virtaa.Mulla oli matotkin pesty alle aikayksikön ja kukkamaat siistit.
Hiukan oli turpeampi olo kun monta litraa oli pistetty suoneen, mutta kun alvariinsa ramppas pissalla niin lähtihän se neste pois.Mulle ei tullut mitään huonoa oloa mutta ekan Taxoteren jälkeen, kurkku tuli kipeeksi ja makuaisti katos.Puhuin siitä hoitajalle joka kertoi että jos olisin pureskellut jääpaloja tiputuksen ajan niin olisin välttynyt siltä.Kun sitten kolme viikkoa myöhemmin menin taas sytoihin niin miulla oli jääpaloja purkissa ja niitä rouskuttelin koko tipan ajan, johan koheni kurkku ja makuaisti.Ne ekat Taxoteret vei sit hiukset.Ekoista meni vajaa 2 viikkoa niin jo lähti hiustupsuja hikisiin käsiin.Tilasin heti ajan parturiin ja sanoin että vetää koneella, oli ällöä kun niitä karvoja oli ruoassa yms.Parturi sit vetäs sentin sängen ja totes:Sulla on muutes tosi kaunis pää!Ei lohduttanut yhtään.Mutta viime kesä oli niin kuuma että oli helppoa olla pulipäänä.Uimassa kävin normisti iltaisin,en sytopäivänä mutta muuten.Teki kädelle tosi hyvää.Ruhjeita koitin vältellä,käsidesiä käytin runsaasti ja vieraille sanoin tullessa että ensin käsipesulle.Sytojen aikaan valkosolut menee niin alas että kaikki tulehdukset tarttuu tosi helposti kun mitään vastustuskykyä ei ole.Mutta hyvin selvisin.Nyt kun sulla alkaa sytot niin käyt niissä ja jatkat normaalia elämääsi.Pahoinvointi/hyvinvointitabletteja on olemassa ja niitä lääkäri määrää kyllä mutta minä laitoin reseptit pöydälle ja sanoin että jos tulee kurja olo niin joku lähtee hakemaan.Ne jäi sit reseptitasolle, ei haettu kun ei tarvittu.Ihmiset on niin erilaisia.Toivotan sulle yhtä mukavaa kesää sytoillessa kuin minullakin oli viime kesänä!Kaikkea hyvää ja ota se asenne että mikä ei tapa se vahvistaa!Nyt normisti töissä hikoilen ja lomaa odottelen....
- Re: Osapoisto 25.5. ja 16 imusolmuketta joista 3 syöpäsoluja, iikniin pieni