Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kuumeilu ja kipu Herceptinin + Taxoteren jälkeen
Hei Sipriina, Kytril on pahoinvointilääke. Taxotere ei yleensä aiheuta pahoinvointia, minulla ei ollut edes kuvotusta. Kun taas nyt CEFfistä oksensin ekana iltana tupla ykät ja olin tosi huonovointinen ja heikossa kunnossa.Jos luustokipu äityy niin pahaksi, että on jatkuvaa soita hoitajallesi ja pyydä kipulääkettä puhelinreseptillä. Täällä meilläpäin (kokemukseni Hki Meikusta) eivät näköjään mielellään mitään kirjoita "varmuuden vuoksi". Mutta kun oireita kokeneena pyysin jotain vahvempaa seuraavaan kertaan, niin hoitaja lupaili reseptiä postiin.
Nämä oireet ovat niin yksilöllisiä, että yritä olla pelkäämättä etukäteen. Toisilla ei tule niitä kipuja ollenkaan.
Vatsanlääkkeeksi suosittelen myös ehdottomasta kaurapuuroa, johon sotken pellavansiemenrouhetta ja kesän marjoja. Kai te myös tiedätte, että kaurapuuro muodostaa vatsalle ja suolistoon suojaavan kalvon. Rennietä olen ottanut muutamia kertoja sellaiseen närästys poltteluun, muilta vatsakivuilta olen säästynyt. Sitä Somacia tuntuu olevan monilla, joka on näköjään reseptilääke. Siihen voit pyytää reseptiä tiputuksessa ollessasi hoitajalta.
Minulle ohje lämmönnoususta oli, että jos nousee yli 37,5 niin sitten suoraaan sairaalan ensiapuun ja pitää sanoa että saa sytostaatteja ja nyt on kuumetta. Sitten ei tarvitse jonotella ja pääsee heti verikokeisiin. Minulla siis kävi 37,5 asteessa ekan tiputuksen jälkeen, mutta laski siitä.
Voimahalauksia kaikille
MeriTuuli
- Re: Kuumeilu ja kipu Herceptinin + Taxoteren jälkeenMeriTuuli