Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kasvisruokavalion fytoestrogeenit ja rintasyöpä

Entä jos vaihtaa pellavansiemenrouheen kylmäpuristettuun pellavansiemen öljyyn? Siinä ei kait ole estrogeeneja?

Minä olen syönyt sitä keväästä asti ja ainakin oman rustosyöpäni mahdollinen etäpesäke keuhkoissa on pysynyt 6 millisenä koko saman ajan... Mikä ei sinänsä kylläkään todista mitään. Pellavansiemenöljyä syön sen takia, kun se aikoinaan auttoi pappaani kurkunpään syövässä. Tämä siis 70 luvulla... ja pappani eli 2000 luvulle saakka. Oma syöpäni ei tosin ole mitenkään hormonaalinen, enkä siksi tiedä onko pellavansiemenöljyssä estrogeeneja...

Alkuperäinen "resepti" on laittaa pellavansiemenöljyä maitorahkan joukkoon. Tämän "reseptin" esitti kotiliedessä(?) eräs lääkäri 70 luvulla ja sai mediassa pienen kohahduksen aikaiseksi kun ihmiset oikeasti paranivat syövästä.

Itse jaan pellavaöljypullon koirien kanssa, kun se hapettuu niin nopeasti. Ja kyllä karvat ja hiukset kiiltävät.. ;) t:rapsi
rapsi | 3.10.2007 klo 17:05:48