Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Edelleen hyvässä voinnissa :)

Edellisestä hoidosta taitaapi olla nyt puolitoista vuotta. Tauti pysynyt jokseenkin kurissa. Kontrolleissa kuljen. Minun markkerini oli taudin alkuvaiheessa 1000 ja leikkauksien ja sytojen jälkeen on pysynyt viitealueella nämä vuodet ( 5 v). Mutta uusiutumia on tullut ja ne on havaittu ultralla. Markkerini ei ole reakoinut uusiutumisiin, ikävä kyllä. Tämä olis hyvä keino seurata syöpäsolujen lisääntymistä.

Nämä munasarjasyöpäseurannat hiukan vaihtelee tapauksista riippuen. Minun syöpääni seurataan vatsan ultralla ja muilla sisätutkikmuksilla, tosin myös markkerillakin. Molemmissa tapauksissa syöpäni on uusiutunut lantion alueelle nivusten seudulle yksittäiseen imusolmukkeeseen ja ovat olleet yksittäisiä " tapauksia" eli ne eivät ole lähettäneet muihin elimiin mitään tai vatsanpeitteisiin. Nämä saatiin leikkauksella poistettua ja samalla otettiin näytteitä muualta. Olen ollut siinä asiassa hyvin onnekas. Että minun tapauksessa ollaan leikkaamalla saatu kasvaimet pois.

Tsemppiä kaikille kohtalotovereille ja kiva jos kommenttini jotenkin auttaa edes vähän....tv. mansikka

Jokaisella syöpäsolut reakoivat erillä lailla, joten kontrollitavat poikkeavat jonkin verran.
mansikka2 | 10.12.2007 klo 15:40:52