Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kohtusyöpäleikkaus tulossa

Heip! Selvisin viikonlopustani mietteineen ja uteliaine kysymyksineen oikein hyvin. Mieli lensi vähän asioiden edelle, tässä joutessani. Nyt ihan rauhallinen, tosi luottavainen olo! Tänään olin tapaamassa leikkaavan lekurin yms. kuviota sairaalassa. Noin on kuin sanot. Ihan kaikki asiat selvisi ja muistinikin pelasi ja pelaa vielä ;-) .

Olen ollut kauhen uteliaskin ja kiinnostunus tämän kaiken keskellä, vaikka itseäni koskeekin. Niin leikkauksen pitäisi mennä, että muutamasta reiästä alavatsanpäältä mennään irroittamaan naiselimet ja sitten ne kätsysti vaginaan laitetun putken kautta vedetään pois. Se on siinä. Teknisesti selkeää, eikö. Jos on, kuten nyt silmämääräisesti ja muutenkin kokemuksesta lekuri arvioi, niin kohdun myötä kaikki se 'paha' tullee ihan kokonaan pois. Ollee aika alussa vielä tämä paha-muutos. Tiedän hyvin, että varsinaisen kuittauksen asiaan saan sitten patologin tutkimusten jälkeen. En koe pelkoa syövän takia, ikäkin on puolellani. Sen tiedän, että pari ekaa päivää tulee temppuilla kovin, että sietää jälkimainingit... Siis tässähän nyt leikkaus on vähän eri asia, alkuasia, ja varsinainen syöpä sitten toinen asia!

Kiitos sinulle, kun olet kuunnellut minua.
Tiedokas | 24.11.2009 klo 21:34:59