Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Arimidex/Anastrozol - eikä seksi kiinnosta
Jaa-a, vaikeiden kysymysten äärellä olemme.Itselläni hävisi kiinnostus seksiin syöpähoitojen aikana, koska limakalvot kuivuivat totaalisesti - en kirjoita liukuvoiteista, koska ne olivat kuuluneet elämääni jo ennen tätä sairauttakin...
Sairaus aiheutti ainakin minulla hankaluuksia seksielämässä; joutui suhtautumaan omaan kroppaansa ihan eri tavalla kuin ennen - hyväksymään sen sellaisena kuin se leikkauksen jälkeen oli. Ihan uudenlaista opettelua rakasteluun, yhdessä oloon, itsensä ja toisensa hyväksymiseen...periaatteessa loppujen lopuksi positiivista suhtautumistapaa, mutta sen sulattelu vaatii aikaa...
Arimidex ei ole aiheuttanut mulle mitään erityisiä oireita; otan sen aamulla; arvelin sen vähentävän sillä tavoin aamujäykistelyä kuin illalla otettuna. Luultavasti vaihdan sen tuohon edullisempaan versioon, onko se sitten Anastrozol vai mikä, näkee nyt. Uniongelmatkin oli jo ennen syöpää.
Pyysit neuvoa, en osaa antaa muuta kuin että kannattaa keskustella puolison kanssa näistä asioista ja opetella uusia tapoja yhdessäoloon. Itse luotan avoimmuuteen ja keskusteluyhteyteen kaverin kanssa - eikä mielikuvituksenkaan käyttäminen ole poissuljettu asia. Halut saattavat yllättäen palata, kun niitä vähän auttaa tulemaan esiin...hellikää toisianne, etsikää aikaa yhdessäoloon, käyttäkää mielikuvitusta jne.
Syöpikseltä saa varmaan ihan kirjallistakin tietoa asioista ja neuvoja. Kannattaa hakea kaikki apu ja ottaa se toinen puolisko mukaan sen avun hankkimiseen.
;)
- Re: Arimidex/Anastrozol - eikä seksi kiinnostaTarutar