Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Munasarjasyöpä?

Laitanpa tämän viestini vielä tänne naistenkin puolelle, josko asiaan vihkiytyneitä löytyisi täältä.

Hei kaikki, joilla on jotakin kokemusta munasarjasyövästä, kertokaapa kannattaako minun huolestua. Olen 44-vuotias nainen, sterilisaatio tehty vuosia sitten, lapsia kolme. Olen "syöpäsuvusta", isä ja veli kuolleet syöpään, isän veljet kuolleet syöpään, serkkuja ja tätejä sairastaa, kaukaisemmista sukulaisista puhumattakaan.

Minulla on nyt jonkin aikaa ollut kipua oikeassa kyljessä. Kipua tuntuu varsinkin kävellessä jossakin lonkkaluun seutuvilla, oikealla alavatsalla ja myös lonkkaluun kärki aristaa jotenkin, mutta jotakin painon tunnetta on ylämahaan asti. Itse en painelemalla osaa löytää mitään varsinaista kipupistettä, mikä erityisesti aristaisi, mutta alavatsa on jotenkin täyden tuntuinen. Viimeksi olen käynyt gynella kohta kaksi vuotta sitten. Silloin uä:ssä löytyi pari pientä myoomaa kohdusta, munasarjat ok. Lisäksi ristiselkä on oikealta puolelta ajoittain kipeä, varsinkin kävellessä.

Olen kyllä gynelle menossa nyt keväällä, mutta omalle gynekologille on niin pitkät jonot, että jonottaa saa vielä ainakin kuukauden pari. Eli kannattaako huolestua, pitäisikö syöksähtää työterveysasemalle näiden oireiden kanssa?
Liekku | 14.1.2009 klo 14:50:33