Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rintasyöpä leikkausta odottaen

En voi kuvitella miltä tuntuu odottaa, kun itse en ehtinyt.
Mutta toisaalta se voi olla myös hyvä uutinen: ei pahinta kiirettä, ei pahinta sairautta.

Jos haluat matkustaa, niin matkusta nyt. Leikkauksen jälkeen ei heti voi, ja myöhemmin ei jaksa. Tai ainakaan minä.

Pysyttelen hereillä aamut ja aamupäivät. Keitän miehelle kahvit, haen aamupostin, ruokin kissat, laitan nuorimman koulutielle, käyn kaupassa, mietin mitä muut ehkä illalla haluaisivat syödä. Jaksaminen on siinä. Postilaatikolle pääsen, mutta en enää kävellen edes lähikauppaan.

Lapsista kysyttiin. Meillä niitä on 3 + 3, ja jokainen ottaa tämän omalla tavallaan. Pitäydyn tiukasti faktoissa ilman adjektiiveja, mikä on nyt tilanne ja mikä on kokonaishoitosuunnitelma, saavat myös aikajänteestä kiinni, tämä ei ole parissa viikossa ohi. Eilen sanoin nuorimmalle, että nyt nukuttaa ja että tätä vaihetta kestää kaksi kuukautta. Olen kotona, kun tulee koulusta. Jos minua ei näy, olen alakerrassa nukkumassa. Pojan vastaus: joo joo äiti mä tiedän.

Mitä vanhempi lapsi, sitä hankalampi asia käsitellä. Ei ole ollut helppoa, jokaisen kanssa olen puhunut erikseen ilman "yleisöä". Mutta on ollut hyvä puhua. Uskon, että moni pelko on karissut. Pojista vanhin on ottanut tämän kaikkein rankimmin?

t. Maarit

Maarit65 | 28.9.2010 klo 11:01:23