Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: toipuminen leikkauksen jälkeen?
Hei Gordita,Onko sinulla ketään hoitotalkoissa mukana? Minua pidettiin sairaalassa 3 vuorokautta myös, ja ihan hyvin pääsin alkuun, toipumisessa ja muutenkin. Leikkaushaava oli siisti eikä erittänyt mitään paljon, ja dreeni otettiin ensimmäisen vuorokauden jälkeen pois. Neljä vaiko viisi kertaa taisin käydä punkteerauksessa, minkä jälkeen mitään ei saatu enää ulos. Käden ja olkapään liikeradat ovat edelleenkin normaalit, mutta välillä kainaloon ja haavan alle tulee pientä pinkeyttä, joka kuitenkin yön aikana karkaa siitä pois.
Lapset (silloin 4- ja 6-vuotiaat) ymmärsivät hyvin, että minun pitää levätä, koska leikkaushaava niitteineen oli tietysti hurjan näköinen. Sanoin kuitenkin, että katsokaas pojat, kun on äiti niin lujaa tekoa, että teräsnauloilla pannaan kiinni;) ja näin se pahin pelokkuus häipyi pois - vaikkakin minua viikonpäivät siliteltiinkin poikkeuksellisen hellästi.
Mies siivosi ja laittoi ruokaakin - sen verran kuin annoin, koska eihän hän "tietenkään" osaa laittaa terveellistä ruokaa (hehee). Minulla oli se etu, että pojat olivat koko ajan päivähoidossa ja sain päivät itselleni käyttööni ihan vain itseni hoitamiseen. Miten Sinulla, taitaa vielä 2-vuotias olla kotona...
T. Karhutar
- Re: toipuminen leikkauksen jälkeen?Karhutar
- Re: toipuminen leikkauksen jälkeen?ellinoora
- Re: toipuminen leikkauksen jälkeen?Lotteliini
- Re: toipuminen leikkauksen jälkeen?äityliini