Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Danttu vei
Täällä sitä nyt ollaan, kotona, yhtä rintaa köyhempänä.Olo oli kyllä infernaalinen leikkauksen jälkeisenä yönä, oli kuin olisi ollut tuhannen päissään ja maailmankaikkeus pyöri silmissä, etoi ja oksetti. Vasta kolmas pahoinvointilääke auttoi, eivät voineet antaa sitä ensin, koska piti käydä kaikki kolme vaihtoehtoa läpi. Ja minä sain kärsiä siitä hyvästä. Toisaalta mistäs sitä etukäteen tiesi mikä pärähtäisi.
Mieliala ei nyt ole parhain mahdollinen, mutta kyllä tämä tästä kunhan pääsen tästä #=%&#?¤#"%%:n dreenistä eroon ja turvotus laskee. Sainhan hyvät reseptit, 1 g:sta Panadolia ja Panacodiakin, kumpaankaan en vielä ole kajonnut ja yritän muutenkin pitää lääkityksen minimaalisena.
Osastolla oli kyllä mukavaa, siellä oli kohtalotovereita joiden kanssa aika meni rattoisasti, mies kävi katsomassa molempina iltoina ja loppuajat torkuin. Hoitajat ja fysioterapeutti kyllä yrittivät potkia minua liikkeelle, mutta tiedän oman fysiikkani ja että kun olen sairas, olen todella sairas ja silloin haluan vain nukkua. En aio jäpettyä paikalleni, jahka tässä kunto ja olo paranee, menen kuin viitamaan susi, mutta siihen asti pysyttelen kuin susi pesässään ja nuolen haavojani.
Kaikella kunnioituksella hoitohenkilökuntaa kohtaan, kyllä he varmasti parhaansa yrittävät, mutta jokainen on kuitenkin oman olonsa expertti, sanokoon muut mitä hyvänsä.
Nyt vietän jonkin aikaa siis hiljaiseloa ja totuttelen tähän rintapuolen elämään. Se tuli jo selväksi, että rekonstruktiota en sitten halua. Ei enää ikinä samanlaista pahoinvointia ja kipua, kiitosta vaan, kerta riitti. Irtoproteesi riittää varsin mainiosti minulle.
Seuraava etappi on sitten dreenin poisto, sitten jälkitarkastus, sitten proteesin sovitus, jatkot syöpätaudeilla, sytot jne jne.. Kaikki aikanaan, nyt ollaan kotona ja otetaan rauhallisesti.
Kaikille tämän läpikäyneille myötätuntoiset ajatukset ja tsemppiä heille joilla tämä on vielä edessä.
- Danttu veitigemauk
- Re: Danttu veitytyrna
- Re: Danttu veitikku
- Re: Danttu veitigemauk
- Re: Danttu veitikku