Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Pakko purkaa tuntoja!

Hei!

Minun syöpäni on duktaalinen invasiivinen, gradus III, HER2+, ER+, PR+. Löytämäni nappula oli 1,4 cm ja sen lisäksi oli 7 cm alue esiastetta, jonka sisällä pieniä syöpäsaarekkeita. Koko rinnan poisto oli ainoa mahdollisuus (rintalihastakin lähti samalla) ja kainalon tyhjennys yhdestä imusolmukkeesta löytyneen matastaasin vuoksi.

Tuo on totta, että ihmiset helposti vähättelevät tätä sairautta. Varsinkin, kun näyttää niin hyvältä meikattuna ja peruukissa. Monella joku tuttu on joskus sairastanut, niin sen perusteella ovat tietävinään kaiken minun sairaudestani ja hoidoistani. Välillä en jaksa kommentoida, mutta joillekin olen täräyttänyt, että 2005 tämän tyypin 5-vuotiseloonjäämisennuste oli 15%. Sulkee suut aika tehokkaasti! Työterveyslääkäriltä olisi odottanut keskivertotallaajaa suurempaa tietämystä, mutta hän "tiesi" yhden kysymyksen jälkeen sairastumiseni syyn: en ole imettänyt, joten ihan omaa syytä. Ja onkologin lausunnosta huolimatta meinasi laittaa KELAan lausunnon "työkykyinen", koska moni käy työssä hoitojen ajan. Päätin, että lääkäriin menen vastedes ilman meikkiä, eli syöpäsairaan näköisenä.

Äitini sai vihdoin ajan ensi viikoksi omalle lääkärilleen (itkukohtauksen jälkeen, kun ensin sanoivat, ettei aikoja ole katsotaan tilannetta toukokuussa). Reilu vuosi sitten, kun molemmat vanhempani olivat samaan aikaan sairaalassa, aivan ihana sos.tt hoiti heidän asiansa kuntoon kotikartoituksineen kaikkineen. Täytyy ottaa häneen yhteyttä, kunhan lääkärikäynnillä selviää jatkosuunnitelmia. Aion tehdä täysin selväksi, etten missään tilanteessa ota vanhemmistani minkäänlaista vastuuta. Loukkaantuvat, muttei voi mitään.

Enää yksi CEF jäljellä! Oletan, että sädehoidossa käsivarsi pitäisi saada ylös pään viereen ja sekin jo melkein onnistuu.

Jaksamista sinullekin hoitojen kanssa :)
Sarika66 | 30.3.2014 klo 19:24:30