Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Romahdus ensimmäisen

Hei!

Kylläpä olet ruljanssissa ollutkin! Itse koin lähes samanlaisia tuntemuksia syyskuussa joskaan en ihan näin rankkana kuin sinä.
Sytostaattihoitoni aloitettiin Cef:llä jotka sujuivat hyvin mutta sitten eka Docetaxel aiheutti rankan ripuli, vatsakivut ja kuumeen muutaman päivän päästä tiputuksesta.Vietiin ambulanssilla sairaalaan jossa vietin samoin ensiavussa lähes koko yön ripuloiden ja huonokuntoisena.
Tulehdusarvot oli korkealla, otettiin keuhkokuva ja sain osastolla antibiotteja suoneen sekä nesteytystä, oli veri- ja ripulikoetta.
Minutkin aiottiin ensin eristää mutta ripulini todettiin lopulta kuitenkin sytojen aiheuttamaksi.Makuaisti oli myös poissa.

Olin kolme vrk sairaalassa ja antibiottikuuri jatkui vielä kotona.
Seuraavan tiputuksen jälkimaininkeja minäkin pelkäsin kovasti mutta kaikki meni kuitenkin hyvin.Maha oli vähän löysä mutta ei muuttunut ripuliksi ja kolmannella Docella ei tullut enää mahaoireita ollenkaan.
Mikäli ripuli olisi taas tullut minua kehoitettiin tulemaan päivystykseen kiireemmin eikä yrittää selviytyä omin avuin.

Sinullakin tämä eka kerta on ehkä ollut se pahin ja seuraavat kerrat menevät jo toivottavasti paremmin, näin uskon.
Hyvää vointia!
Vianna | 30.11.2013 klo 14:15:11