Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Paljaan pään hoitaminen
Heippa!Minä olen näitä Ayurveda ihmisiä ja käytän paljon luomuöljyjä.
Itseäni hoidan seesamöljyllä päästä jalkoihin.Öljyän myöskin kaikki
kehossa olevat aukot( nämä ovat Nadeja) nenään, purskutan suuhun sekä emättimeen ja peräaukkoon laitan myös öljyä, minulla on limakalvot ja iho pysynyt tosi hyvänä. Sesamöljy on erittäin stabiili hapettumista vastaan ja sisältää runsaasti elintärkeitä rasvahappoja, A-ja E-vitamiineja, rautaa, kalsiumia sekä tiettyjä entsyymiä aivoille, sekä imeytyy hyvin ihoon jättämättä sitä rasvaiseksi.
Tämä Ayrvedinen öljyhieronta (tällähetkellä en hiero vaan sivelen öljyn)
on nimeltään Abhyanga joka on pitkän elämän edistäjä.
Näin teet Abhyangan:
Öljy lämmitetään vaikkapa vesihauteessa tai sitä voidaan varovasti lämmittää 100 asteeseen.(Viilenetään kädenlämpöiseksi)
Aloita päästä. Kaada ruokalusikallinen lämmintä öljyä päänahkaan ja levitä pienin pyörivin liikkein. Siirry kasvoihin ja korviin hellävaraisesti hieron.
Kaada öljyä hieman käsiin ja levitä kaula, niska, olkapäät ja dekolte.
Sen jälkeen levitä öljy käsiin, vatsaan ja pakaroihin, selkään ja jalkoihin.
Tämä on hiukan sottaista mutta kylpyhuoneessa pyyhkeen päällä se käy mainiosti.
Jos sinulla on saunapäivä voit tehdän tämän ennen saunaa jossa se saa
sopivasti imeytyä.
Ilman saunaa anna öljyn imeytyä ainakin 10 min. minkä jälkeen huuhtelet itsesi lämpimällä vedellä kevyesti huuhtoen. Saippuaa ei käytetä.
Intoiduin tässä vähän enemmän, vaikka kyselitkin päänhoidosta mutta
jos tämä vaikka sopisikin.
Ayurvedasta saat paljon tietoa Googletamalla jos ihmetelet mitä kirjoittelen.
Itse käytän tosiaan paljon erilaisia öljyjä, mutta vain luomuöljyjä jotka ovat puhtaita.
Luontaistuotekaupoissa on myytävänä puhditettua seesamöljyä joka on oikea öljy.( Ei Kiinalaista sesamöljyä joka on valmistettu eri tavalla).
Moni karttaa öljyjä koska ei tiedä niistä paljoa ja kokee ne jotenkin liian rasvaisina, mutta öljyjä on niin monenlaisia.
- Paljaan pään hoitaminenstrawberry
- Re: Paljaan pään hoitaminenmek
- Re: Paljaan pään hoitaminenhoitsu40
- Re: Paljaan pään hoitaminenstrawberry
- Re: Ihanaa, kaljunhoitovinkkejä strawberry