Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: mastopatia ja mammografian luotettavuus
Minäkin kerron oman tarinani. Viim.syyskuussa menin lääkäriin, koska löysin rinnastani pienen patin (halk. 7mm) ja olin tuntenut outoa kuumotusta ja kiristävää kipua. Lääkärini nuori nainen, laittoi antibiootti kuurille ja määräsi sen jälkeen mammon ja ultran. Ultran siksi, koska olin nuori 33v. Mammossa ei näkynyt mitään, mutta ultrassa erottui kaksi pientä pattia, se minkä olin tuntenut ja toinen lähellä rintalastaa. Otettiin ohutneulanäytteet. Niistä tulos papa 3. Lähete paksuneulanäytteeseen, magneettikuvaukseen ja röntgeniin. Niistä tuloksena multifokaalinen rintasyöpä. Patteja oli tässä vaiheessa jo viisi. Leikkauspäätös: koko rinta pois ja kainalon tyhjennys. Lopullinen patologin lausunto kahdeksan pesäkettä, joista kuudessa syöpää ja kahdessa esiastetta. Kainalossa yksi metastaasi. Tällä hetkellä cef-hoito menossa, jonka jälkeen sädehoito ja 5v hormonihoitoa. Eli jos olisin päässyt vain mammoon, syöpääni ei olisi löydetty. Ja siellä se pirulainen vain leviäisi. Lääkärilleni soitin ja kiitin, että oli ottanut asian tosissaan, vaikka oli nuori nainen kyseessä.- mastopatia ja mammografian luotettavuusei se jalosta
- Re: mastopatia ja mammografian luotettavuusei se jalosta
- Re: mastopatia ja mammografian luotettavuusskorpioni-74
- Re: mastopatia ja mammografian luotettavuusVilijonkka6