Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Onko kokemuksia CEF hoidosta ?

Hei Painava!

Minulla on CEF-hoidot takana. Minulla oli 4 kertaa CEF.
Kokemukseni hoidoista olivat paremmat, kuin mitä pelkäsin.
Pahoinvoinnin estoon oli EMEND ja kortisoni, sekä lisäksi esim. Primperan olivat niin tehokkaita, etten voinut pahoin kertaakaan hoitojakson aikana.
Kortisonia oli ensimmäisenä hoitopäivänä 6 kpl Emendin kanssa ja kolmena seuraavana päivänä 4 kpl, 2 aamulla ja 2 illalla.
Ensimmäisten tiputusten jälkeen olin seuraavana päivänä "ylipirteä" ja heräsin aikaisin siivoamaan mikä kuulostaa uskomattomalta.
Tiputuskertojen lisääntyessä oireet lisääntyivät. Tuli närästystä, johon sain SOMAC 40. Suun sisus kipeytyi, johon käytin Bebanthen imeskelytabletteja.
Viimeisen tiputuksen jälkeen olin väsyneempi ja vatsa oireili turpoamalla, painoa on tullut lisää, Somac 40 on ollut tarpeen.
Nämä ovat "vähäisiä" haittoja verrattuna mitä olen lukenut jonkun
saaneen jostain muusta lääkkeestä.
Pahoinvointilääkkeet kannattaa ottaa täsmälleen ohjeen mukaan niin pahoinvointia ei tule. Ei kannata jättää väliin, vaikka pahoinvointia ei olisi. Ainakaan minulle ei tullut, kun noudatin ohjeita tarkasti sen neljän päivän ajan.

Toivotaan, että sinäkin selviät hoidoista vähäisin sivuvaikutuksin.
Älä turhaan pelkää etukäteen.

Terv. Manti
manti | 16.2.2014 klo 09:54:25