Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: jännittävää odotusta
Hei Ninu !Olen samassa tilanteessa kuin Sinä. Löysin itse kyhmyn oikeasta rinnastani eräänä aamuna helmikuu lopulla, odottelin pari viikkoa ja sitten hakeuduin lääkäriin. Ei näkynyt mammografiassa, mutta ultrassa kyllä ja niin selkästi, että otettiin ohutneulanäyte heti. Torstaina 9.3 tuli sitten vastaus, pahanlaatuinen. Torstaina 23.3 olinkin jo sitten leikkauspöydällä. Edellisenä päivänä menin sisään sairaalaan ja tehtiin lankamerkkaus sekä isotooppikuvaus vartijaimusolmukkeiden löytämiseksi.Rinnan tumori oli onneksi hyvin selkeä, kaikkiaan poistettiin kirurgin sanojen mukaan parin tulitikkulaatikon verran rintaa sekä kainalosta kaksi vartijaimusolmuketta. Haava on oikein siisti, mutta omituisen kipeät nuo kainalo ja rinta ovat edelleen ja toisaalta ovat osin tunnottomat.Olen yrittänyt jumpata ohjeiden mukaisesti. Reilun viikon kuluttua tulee vastaus patologilta ja siten tiedän pitääkö kainaloa tyhjentää lisää ja tarvitaanko lisätutkimuksia ja jos niin mitä. Sitten on tulossa aika syöpälääkärille, jolloin kuulen jatkohoitosuunnitelmat, niitä käsittääkseni joka tapauksessa on tulossa. Joten jännittävää odotusta tässä tosiaan on. Minulla on sikäli hyvä tilanne, että saan keskittyä itseni hoitamiseen koska molemmat poikani ovat jo kotoa pois, nuorimmainen armeijassa.Toisaalta koin todella vaikeaksi pojilleni ja vanhemmilleni kertomisen. Sitä kun ei millään haluaisi tuottaa surua rakkailleen. Olen ollut avoin kaikille läheisilleni, niin perheelle kuin ystäville ja sekin helpottaa ratkaisevasti ainakin minun omaa jaksamistni. Epätodellistahan tämä oikeasti on. Ennen leikkausta varsinkin tuntui, että hoitelen jonkun muun asioita ja puhun jonkun muun sairaudesta ja tuntuu kyllä vieläkin.Pitää puhua, puhua, puhua..... ja puhua.Tätä tunteiden vuoristorataa ei kuitenkaan varmasti ymmärrä täysin kukaan muu paitsi toinen vastaavan asian kokenut. Tässähän meillä yksi hyvä kanava kommunikoida.Itse olen myös ilmoittautunut "Ensitietoa rintasyöpäpotilaille"- kurssille, alkaa viikon kuluttua ja kestää 4x 3 tuntia.Sairaslomaa minulla on nyt vappuun sakka. Tsemppiä meille kaikille taas tulevalle viikolle!
Merja
- Re: jännittävää odotustapilleri10
- Re: jännittävää odotustaHempukka
- Re: jännittävää odotustamerja
- Re: jännittävää odotustavirva-72