Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: jännittävää odotusta

Hei Ninu ja muut kohtalotoverit!
Minulla todettiin rintasyöpä Maalliskuun loppu puolella ja viime viikon perjantaina olinkin jo leikkauspöydällä, jossa minulle tehtiin koko rinnan poisto sekä koko kainalon tyhjennys.
Eilen pääsin kotiin ja nyt yritän opetella elämään uuden kehoni kanssa.Kipuja on ollut jonkin verran, haava on siisti ja miele myllertää.
Itse huomasin kyhmyn rinnassani noin 4 viikkoa sitten ja siitä kaikki lähti, en oikein ole vielä käsittänyt koko asiaa kunnolla, mutta kun katsoo peilistä tietää ettei tämä ole unta vaan todellista totta.Välillä mieli on aika maassa ja välillä taas pystyy nauramaan, mutta itkeä täytyykin aina kun siltä tuntuu. Itse olen ottanut kaiken mahdollisen henkisen tuen mitä tarjolla on,olen ollut sairaalassa juttelemassa psykiatrin kanssa asiasta ja toki sukulaiset ja ystäväni ovat olleet todella ihanasti tukenani.
Nyt vain odotellaan kuinka hoidot jatkuvat, lääkärit meinasivat että ikäni ja kasvaimen koon vuoksi minä kävisin läpi koko repertuaarin.Olin myös ihmeissäni että miksi koko rinta poistetaan mutta lääkäri oli pätevä ja sai minut vakuuttuneeksi että koko rinnan poisto on aina parempi kuin että osa poistettaisiin, ihan ikäni vuoksi, olenhan pienten lasten äiti ja suht nuori.
Tiedän että elämä jatkuu, otan päivän kerrallaan, suremaan en voi jäädä vaikka asia aina mielessä onkin.Katson tulevaisuuteen luottavaisin mielin ja luotan syöpälääkäreihin ja kehittyneeseen hoitoon.
Toivon sinullekkin jaksamista ja voimia.
virva-72 | 6.4.2006 klo 14:36:13