Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: HUOMENNA SE ALKAA...
Hei toukokuu,Minä olen myös Espoosta ja siis Meikussa käyn. Tervetuloa sinne. 2 taxorere tipusta takana ja jälkimmäinen oli toissapäivänä. Joten minulla ei kokemusta vielä CEF:stä, mutta ajatuksiani ajattelin sinulle kirjoitella. Ollaanhan saman kaupungin "tyttöjäkin".
Sitä ensimmäista tipustuskertaa pelkäsin ihan hirveesti ja kun suolaliuksen jälkeen alettiin sytostaattia tiputtaa, niin mun verenpaine nousi heti, epäilin kyllä hoitajalle, että se nousee kun mä pelkään niin paljon. Hetken kuluttua kun olin itse rauhoittunut, kun ei tullut mitään oireita, niin verenpainekin oli laskenut normaali tasolle.
Voimia sinulle, ensimmäinen kerta on aina ensimmäinen. Kannattaa pitää kalenterissa tai jossain pientä oirepäiväkirjaa, niin sitten tokalla kerralla helpottaa seurata mitä on tulossa, kun yleensä noudattaa aikalailla kuulemma samaa kavaa. Oireet ovat yleensä kovin yksilöllisiä, joten yritä olla pelkäämättä etukäteen. Muista huolehtia vatsasta pahointitablettien ohella, sillä ne (varsinkin Kytril) aiheuttaa lähes kaikille ummetusta. Ja sit ummetuksen jälkeen ripulia. Täällä palstalla on ollut molempiin hyviä vinkkejä. Kaurapuuron kanssa kannattaa kaveerata, se suojaa vatsan kalvoja muutenkin ja hellii suolistoa.
MeriTuuli
- HUOMENNA SE ALKAA...toukokuu
- Re: HUOMENNA SE ALKAA...pikkumyy-41
- Re: HUOMENNA SE ALKAA...MeriTuuli
- Re: HUOMENNA SE ALKAA...tautinen