Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: HUOMENNA SE ALKAA...
Minulla on kaksi CEF-hoitoa takana, neljä edessä. Hoitoa ei kannata pelätä. Se on ihan iisi. Istut tai makaat niin kauan kun neste on mennyt suoneen. Sen jälkeen menet kotiin ja huono olo alkaa muutaman tunnin kuluttua, jos on alkaakseen. Jos oksennat tai tulee etova olo muutamaksi päiväksi, kerro se hoitajalle seuraavalla kerralla niin lisäävät pahoinvoinninestolääkettä. Näin minulle tehtiin ja auttoi.Minua oksetti yhden illan, en kyllä oksentanut. Seuraavana päivänä ei tehnyt mieli syödä mitään, mutta pakotin itseni syömään pussikeittoa, lihalientä ja vettä. Juo paljon vettä. Ja MUISTA SYÖDÄ VAIKKA ETOO. Mielellään jotain kuitupitoista joka pitää suolen toiminnassa.
Toisella CEF-hoitokerralla päätin, että en pakota itseäni syömään jos kerran ei tee mieli ja sen seurauksena sain kolmen päivän kuluttua elämäni pahimman ummetuksen. Jos tämä sallitaan niin kerron, että istuin kolme tuntia pytyllä, ja jouduin kaivamaan ulosteen ulos sormin. Olin kipeä kauan. Olisin voinut syödä jotain joka auttaa, mutta ei ollut mitään, eikä minulla ollut ketään joka olisi voinut käydä hakemassa jotain apteekista.
Oireisiin ei kuole...
Minua alkaa aina palella kun saan tiputukesen. Kylmä neste menee koko kroppaan, alan palella. Saan aina kaksi vilttiä päälleni koska värisen kylmästä.
Tukka alkoi lähteä lähes täsmälleen kahden viikon kuluttua. Nypin aikani sitä, kunnes en enää uskaltanut koskea koko päähän, koska joka kosketuksella lähti hiuksia. Irtoavat hiukset kutitti niskassa, käsivarsilla ja nenällä. Sitten hermostuin ja otin kotiparturin, vedin tukan pois ja olen ollut pari viikkoa huivin kanssa. Tähän tottuu. Kiva kun ei tarvitse laittaa aina hiuksia. Helpompi olla.
- HUOMENNA SE ALKAA...toukokuu
- Re: HUOMENNA SE ALKAA...pikkumyy-41
- Re: HUOMENNA SE ALKAA...MeriTuuli
- Re: HUOMENNA SE ALKAA...tautinen
- Re: HUOMENNA SE ALKAA...edith