Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Hoidot edessä ym.

Hei kaikille pitkästä aikaa !
Olin pitkällä viikonlopulla kun leikkaushaava ja kainalo alkavat jo vähän hellittää. Tänään olin onkologilla ja hoidot alkavat kahden viikon kuluttua. Kovasti yritin tivata miksi saan 6 x cef, eikä Herceptiniä. Minullahan oli Her2 lievästi positiivinen ja ilmeiseti sitten tulkittiin negat. kuten lääkäri selitti. Samalla tutustuin syöpäklinikan tiloihin ja hoitaja oli ystävällinen. Katselin mytös jäähattua, joka toimii jääkaapin periaatteella. Hattua ei kukaan näyttänyt käyttävän. Kutri, olitko tiputuksessa noin klo 11 ? Kävin siellä mieheni ja hoitajan kanssa. Tuntuu helpottavalta kun asiat etenevät, vaikka tuleva hoito ja jatko taudin kanssa pelottaa ja jännittää. Iltapäivällä menin sitten pitkästä aikaa töihin ja se piristi, sillä niin sydämmellisesti kaikki ottivat vastaan. Olenkin töissä sitten hoidon alkuun saakka. Leikatun puolen kainalo on vielä turvoksissa ja haava on piukea sekä kipeä. Venyttelyjä olen yrittänyt tehdä, mutta tuntuu vielä olevan matkaa täydelliseen liikkuvaisuuteen. Lääkäreillä ja fysioterapeuteilla näyttää olevan eri mielipiteet siitä miten pitäisi jumpata. Lääkäri sanoi, että ota kipulääkettä ja sitten venyttely. Sairaalan ohjeet ja fysioterapeutti taas, että venyttelyt vain kipurajaan saakka
( kipulääkkeethän vievät kivun tunteen ).
Hoitaja antoi ison kasan luettavaa, lisäksi sain reseptit sekä Primperania että Kytriliä varten. Kumpi on tehokkaampaa, onko "kokeneilla" tietoa ? Olen herkästi pahoinvoiva ja muistan jonkun kirjoittaneen jostain todella tehokkaasta lääkkeestä ? Sain myös Nexiumia, sillä aikaisempi sädehoito silloin 5 vuotta sitten teki refluksitaudin. Kysyin myös vitamiineista ja hoitajan mukaan yksi multitabs riittää, sillä maksaa ei pitäisi hoitojen aikana rasittaa liikaa. Miten muut kanssasisaret, täydennättekö vitamiinivarastoja purkista ? Mansikoissahan on paljon C-vitam. ja niitä on nytkin edessäni.
Kaksi viikkoa vielä tätä odottelua, toivottavasti aurinkoissa elokuussa.
terveisin sateisesta Päijät-Hämeestä !
hannakaija
hannakaija | 31.7.2007 klo 20:16:27