Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Löytyykö ketään, jolle olisi tehty uusi rinta rasvansiirrolla?

Pikkumyy-41, olipa hauska kuulla, että edes yksi löytyi :) Minulla tilanne on tavallaan helppo, kun molemmat rinnat tehdään, niin ei ole sitä vertailukohtaa.

Muutama kysymys olisi. Onko sinulla Tamofen-hoito ja jos on, onko sitä pitänyt jättää tauolle? Kuinka pitkä siirtoväli sinulla on ollut? Missä sairaalassa käyt? Otetaanko se rasva aina selkeästi yhdestä kohdasta ja jätetään muut kohdat "ehjäksi", vai otetaanko rasva tasaisesti eri puolilta? Onko sinulla vatsa ainoa paikka, vai otetaanko muualtakin? Miltä se ottokohta näyttää?

Jostain luin, että rinta ei saisi olla siirron jälkeen yhtään puristuksissa. Voiko proteesia käyttää enää ensimmäisen siirron jälkeen? Ihanko oikeasti rintaan saadaan rinnan muoto vain rasvaa siirtämällä?

Kuten huomaat, olen jäänyt aika monen kysymysmerkin eteen :)

Rasvansiirto on kevyempi vaihtoehto kuin kielekeleikkaus, mutta toisaalta sitoo pitkäksi aikaa, kun kielekkeellä tulisi kerralla valmista. Mietityttää se, että olenko siirtojen välillä joku vielä enemmän kummajainen kuin nyt, ennen kuin rinnat ovat valmiit. Voiko esim. siirtojen välillä käydä uimahallissa? Ekaluokkalaiset poikani tarvitsevat vielä äidin mukaan.

Joka tapauksessa olen nyt jonossa rasvansiirtoon, mietiskellen myös jonotuksen pituutta.
Mussu | 4.4.2011 klo 09:21:47