Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Munasarjasyöpä - turvotukset

Minulla on vielä hoidot kesken munasarjasyöpään, mutta vastaan kuitenkin tähän viestiin. Olen pärjännyt toistaiseksi aika hyvin turvotuksien kanssa, kun en ole työelämässä, mutta aina silloin tällöin reisien sisäpuolelle tulee pieni turvotus. En oikein osaa sanoa, mikä on suurin syy turvotukseen, kun välillä turvotusta ei tule, kun olen paljon liikkeellä ja välillä taas tulee pienemmästä liikkeellä olosta? Käytän erityisesti liikuntaa harrastaessa muotoilevia alushousuja, jotka kiristävät sopivasti lantion ja reisien alueelta.

Tuttavani (fysioterapeutti) puhui jokin aika sitten kinesioteippauksesta, jolla voidaan ehkäistä turvotusta. Teippausta voi käyttää vasta kun sytostaattihoidot ovat ohi. Teipit laitetaan reiteen ja asiantuntijan (fysioterapeutti) ohjauksen jälkeen teippauksen voi laittaa itsekin. En tiedä kuinka tehokas teippaus on, mutta aion kokeilla sitten hoitojen jälkeen.

T: Katja_74
Katja_74 | 28.4.2012 klo 16:38:22