Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: hormonihoito

Hei hoit-su!
Kysyin olisiko minun syytä harkita terveen rinnan poistoa, koska olin lukenut jostakin, että lobulaarisella rintasyövällä on taipumus esiintyä molemmissa rinnoissa.

Puhuin tästä kahdelle minua hoitaneelle kirurgille, mutta kumpikaan ei pitänyt hyvänä ajatuksena poistaa tervettä rintaa. Halusin molempien mielipiteen. Toinen kirurgi painotti, että jossain tapauksessa lobulaarinen rintasyöpä voi tulla toiseenkin rintaan, ei pitänyt asiaa todennäköisenä eikä itsestään selvänä, eikä yleisenä.
Oma rinta on kuulema oma rinta. En enää muista aivan yksityiskohtaisesti millä muulla tätä perusteltiin minulle.
Toinen lääkäri taisi mainita syöpägeenistä jotain, että se voisi olla jokin peruste.
En tiedä sitten, jos olisin ryhtynyt vaatimaan asiaa, halusin lähinnä heidän mielipiteensä asiaan, koska asia vaivasi mieltäni.

Minullahan on ekspanderi asennettu rinnanpoistoleikkauksessa, niin tietysti jos tämä terve rinta poistetaan, niin sillekin pitäisi tehdä jotain, esim. silikoniproteesi.

Voi olla, että jonkun toisen kohdalla on toinen tilanne ja hänelle se tehdään.
manti | 18.11.2013 klo 18:02:43