Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: stytostaattihoidot edessä
Hei!Kun luin eijuskan tekstiä, oli kuin olisit kertonut minusta. Olen nyt saanut kaksi kertaa Taxotere+Herseptin hoidon ja oireet ovat juuri samat kuin kerroit. Taxotereen ainakin kuuluu kortisonit, hoitoa edeltävänä iltana ja kahtena päivänä vielä hoidon jälkeen. Niistä saan aina pahan aknen kasvoille ja niskaan. Iho ehtii parantua juuri sopivasti seuraavaan kuuriin mennessä. Hoidon jälkeen kaksi-kolme päivää menee hyvin, sitten olo on kuin hakatulla. Jalkoja ja niskoja särkee kuin kovassa kuumeessa, vatsaa kouristelee ja ripulia riittää, makuaisti on ihan sekaisin, kaikki maistuu samanlaiselta,makealta, pahalta. Oksentanut en ole, mutta kuvottavaa oloa on ollut. Siihen on lääkkeet auttanut. Väsymystä ei ole silmissä ollut, eli ei nukuta, mutta kroppa on väsynyt. Kortisonikuurin aikana ei varsinkaan nukuta, energiaa riittää vaikka mihin. Ensimmäisen hoidon jälkeen sain kovia polttoja vatsaan ja voimakasta närästystä. Valkosolut putosivat niin alas, että nyt saan Neulasta pistoksen joka hoitokerran jälkeen. Lääkitys närästykseen ja veriarvoihin on auttanut. Tukka lähti kaksi viikkoa ensimmäisen hoidon jälkeen. Peruukki on odottamassa käyttöä, mutta vielä en ole siihen tottunut. Pipo ja huivi tuntuu paremmalta. En olisi muuten ikinä uskonut kuinka paljon paljas pää palelee!
Molempien hoitojen jälkeen pahimmat oireet kestää pari kolme päivää. Sen jälkeen olo on ollut kuin mitään ei olisi ollutkaan. Oireet tulee ja menee. Sivuvaikutuksiin kannattaa ottaa oireita helpottavia lääkkeitä. Miksi kärsiä niistä turhaan, kun muutenkin on olemisessa kestämistä. Saan vielä kerran Taxotere+Herseptin yhdistelmän ja sitten 3x CEF-hoidon ja päälle 25x sädettä.
Tekstini kuulostaa pahemmalta kuin se sitten todellisuudessa on. Asenteella on todella suuri merkitys miten kokee hoidoista aiheutuvat hankaluudet. Minä olen ajatellut, että nyt tämä talvi ja kevät menee näin ja ensi talvena toisin. Ja kaiken "pahan" tarkoituksena on tehdä minusta taas terve nainen. Vaikkakin yksirintaisena.
Kahdeksanvuotias siskontyttöni lohdutti minua sanomalla; Onhan sulla kaksi tissiä. Toinen vaan on tehty silikoonista, niinkuin kaikkien kauniiden missien tissit.
Voimia ja kestämistä teille kanssasisaret! Eteenpäin mennään päivä kerrallaan. Toisena päivänä juosten ja toisena ryömien. Pysähtyä ei saa!
- stytostaattihoidot edessäeijuska
- Re: stytostaattihoidot edessäDarlak
- Re: stytostaattihoidot edessäKristitty Lilja
- Re: sytostaattihoidot edessäeijuska