Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rinnankorjausoperaatio

Moi!

Mulla rinnanpoisto ja expanderin laitto 14.6.11 ja 24.4.12 vaihdettiin silikoniproteesiin. Suunnittelukäynnillä kehoitettiin varautumaan 4vkon saikkuun, koska työ fyysistä. Mutta sit tuli pieniä muutoksia työnkuvaan, ja pyysin (ja sain) vain 2 vkoa saikkua. Jos olisin tarvinnut, sitä olis tietty jatkettu.

Leikkaus tehtiin nukutuksessa LYHKInä; aamulla sisään ja iltapäivällä kolmen aikaan dreenin kanssa ulos. Mulle tehtiin samalla toiseen rintaan mastopeksia l. kohotus.

Rinnanpoistoon verrattuna proteesin vaihto oli ihan "pikkujuttu". Kohotettuun rintaan tulikin sitten melkoinen turvotus ja hematooma, mutta aika paransi nekin. Proteesi vaihdettiin samasta arvesta, nyt vaan tuli paljon lyhyempi haava. Eli vain yksi leikkausarpi on rinnassa. Proteesi on asettunut hyvin paikoilleen, vaikka ehkä vähän liian pian aloin taas ratsastaa. Toki vuorasin rinnat urhelirintsikoilla, sit vielä tiukalla urheilutopilla ja turvaliivi päälle.

Nyt olen jonossa nännitatuaatioon. Plast.kirurgi sanoi, että ihokielekkeellä ei todennäköisesti saataisi kovin onnistunutta nänniä, koska tuossa ei oikein ole matskua mistä tehdä. Ja samapa tuo.

Liivien kanssa ei huomaa mitään eroa rinnoissa. Ilman niitä kohotuksesta huolimatta eihän nuo nyt ihan samanlaiset ole ja aika tulee tekemään tehtävänsä toiselle rinnalle, mutta eipä sitä kannata vielä murehtia :o)
Katjusmaaret | 13.8.2012 klo 22:13:03