Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Mastopatiarinnat ja jotain vuotaa nännistä, APUA!!!!
Tähän mennessä sinulle jo lie selvinnyt vuotosi syy, mutta vastaan kuitenkin.Olen itse imettämiseni imettänyt jo melkein 30 vuotta sitten. Minulle on jo tosi kauan sanottu että minulla on mastopaattiset rinnat. Niitä on vuosien varrella tutkittu - mammografia/ultra - lukuisia kertoja. Aina on sanottu että tosi vaikea saada selvää mitä niissä rinnoissa oikeasti on.
Pari vuotta sitten ilmestyi toiseen rintaan huomattavasti erottuva patti. Se kuvattiin ja patista otettiin neulanäyte. Näyte oli puhdas, siis ei syöpään viittaavaa. Kuitenkin patti päätettiin leikkauksella poistaa. Lopputulos oli papillooma, eli hyvänlaatuinen kasvain. Ei mennyt kuin puoli vuotta kun samasta rinnasta alkoi vuotaa ruskehtavaa nestettä. Taas tuli kiire lääkäriin. Tarkalla tunnustelulla löytyi kynnöspellosta "uusi" pattikin. Taas leikattiin ja tulos oli papillooma. Meni vajaa vuosi aikaa kun toisesta rinnasta löytyi suurentunut patti. Taas leikattiin. Papillooma sekin - onneksi.
Magneettikuvassakin kävin, ja todettiin että minulla on molemmat rinnat täynnä papilloomia, joista ei voi varmuudella tietää ovatko ne hyvänlaatuisia vain pahanlaatuisia (epätodennäköisempää). Eli "mastopatia" onkin papillomatoosi. Magneettikuvausta ei kovin usein vielä tehdä, ja jos tehtäisiin, ainakin osa mastopatioista varmasti tarkentuisi papillomatooseiksi.
Eli, nesteen vuotaminen rinnasta on vain harvoin syövän merkki, mutta asia on aiheellista aina tutkia.
- Re: Mastopatiarinnat ja jotain vuotaa nännistä, APUA!!!!Huolinainen