Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: kauhusta kankeana...

Hei,
Tuntuu aika tutulta nuo tuntemukset.Minulla todettiin rintasyöpä 11.6.Ensimmäiset päivät olevat juuri yhtä kaaosta ja itkua.Yritn käydä töissäkin, mutta eihän siitä mitään tullut.Kävin työterveyslääkärin luona, joka ystävällisesti kirjoitti sairaslomaa ja hieman rauhoittavaa lääkettä.Tietysti hädissäni otin heti 1tbl, että pahin ahdistus häviäisi.Hävisi ja nukuin 2h yhtä soittoa mikä tuntui siinä vaiheessa todella tarpeellisesta.Odottaminen ja tulosten kuuleminen on ollut minusta pahinta.Mutta kun ne tulokset sitten saa, ovatpa ne minkälaisia tahansa, niiden kanssa oppii olemaan (kun muuta vaihtoehtoa ei ole)
Multa on leikattu oik.rinta 25.6 ja olen nyt käynyt ensimmäisen sytostaattihoidon viikko sitten ja Herseptin hoidossa kävin tänään.
Normaalia elämää pystyy kyllä viettämään ja tekemään entisiä asioita täysin voimin, kunhan vain muistaa aina välillä levätä kun siltä tuntuu.Keskustelut ystävien kanssa auttavat, voi sanoa heille juuri niinkuin asiat ovat.Yhtä järkyttyneitä kaikki ovat alussa,kun saavat diagnoosin kuulla, mutta siten on helpompi kuin että ei kertoisi totuutta.Ja hyvät ystävät kyllä huomaavat, kun jotain on pielessä.Ehkä miehen kanssa voi olla hieman vaikeampaa, koska on niin lähellä ja pelkohan heillekin ensimmäisenä tulee mieleen että puoliso nyt kuolla kupsahtaa siltä istuimelta.Pitää vain aina välillä yrittää keskustella asioista ja ehkä helpointa on ollut hoitopäivänä kysellä missä mennään.
Lapset taas ovat ihmepakkauksia.Mulle niitä on siunaantunut 3 kpl; 14v,13v ja 10v.Samana päivänä kun sain tietää sairaudesta kerroin myös lapsille.Ensin itkettiin yhdessä, sitten alkoi kova kysely mitä tulee tapahtumaan.Olin jo onneksi saanut lääkäriltä tietää suunnitelman - operaatio, sytostaatit + sädehoidot, joten pystyin tämän kaiken heille kertomaan.Aina päivittäin joku tulee jotain sitten kyselemään voinnista ja se on todella kivaa.Nyt ollaan jo yhdessä sovittu, että jos multa tukka alkaa lähteä kuka saa ensimmäisenä ajella loput pois.
Peruukkiin saat maksusitoumuksen sairaalasta joten se ei ole ongelma.Itse olen sellaisen jo hakenut vaikka tarvetta ei ole sitä vielä käyttää.
Toivon kovasti voimia tulevan ja kirjoita tänne kuinka menee.Meitä on kuitenkin monta samaassa veneessä auttamassa ja tukemassa toisia
rova | 14.8.2008 klo 14:09:51